השוק

הבנק השוויצרי לומברד אודייר: הגדלנו את החשיפה לאג"ח אמריקאי

הבנק השוויצרי לומברד אודייר שמתמחה בבנקאות פרטית כותב היום ללקוחות שלו כי הגדיל את החשיפה לאג"ח אמריקאי ולשוק האשראי שם; בבנק מעריכים שהריבית בארה"ב תמשיך לעלות עד לרמה של 5.5% בשיא
ניצן כהן | 
בורסה (צילום vecteezy)
"בחצי השנה האחרונה, המחירים עלו בקצב מהיר יותר מן העבר. למרות הסביבה שנוצרה, בנקים מרכזיים עשויים לשנות באופן מפורש את יעדי האינפלציה שלהם רק בשנים הבאות" כותבים היום בבנק השוויצרי לומברד אודייר ללקוחות שלהם. "יעד האינפלציה השנתי הנוכחי שנקבע על ידי הבנקים המרכזיים בעולם עומד על כ-2%, אולם כאשר המחירים עולים הדבר יוצר מעגל קסמים שפוגע בכוח הקנייה, בהשקעות ובמשכנתאות. חשוב לזכור כי האפקטיביות של המדיניות המוניטרית תלויה בתקשורת ברורה ותיאום ציפיות" הם כותבים.
"הריבית עתידה להגיע לשיא השנה, ואנו מאמינים שהפד יבצע העלאה נוספת של 25 נקודות בסיס היום ועוד אחת ביוני וייקח את הריבית לסביבות ה5.5%. הבנק האירופי המרכזי נמצא במסלול דומה אבל פיגור של לפחות שישה חודשים.

"התחזית שלנו היא שהאינפלציה בארה"ב ובגוש האירו עדיין תהיה מעל היעד, ולכן מיתון קל בארה"ב הוא עלות סבירה כדי להביא את האינפלציה לרמות מקובלות יותר. הפד צופה שהאינפלציה הצרכנית תגיע ל-3.3% בחישוב שנתי עד סוף 2023, ותאט ל-2.5% ב-2024. לאחר הרמות הגבוהות שהגיעה אליהן.
"סביר יותר להניח שאינפלציה של 3% בסוף 2023 תהיה סבירה. ברגע שהריבית בארה"ב תגיע לשיא, הוויכוח סביב כמה מהר כלכלת ארה"ב יכולה לחזור לרמה "נייטרלית" יגיע במהירות. בהתחשב בפיגור בהשפעה על הכלכלה הריאלית, אנו צופים שהריביות יישארו גבוהות עד 2024. בתחילת השנה הבאה, ובהיעדר זעזוע כלכלי חדש הדורש תגובה מיידית, על הפד יהיה להתחיל בתהליך הפחתת הריבית לרמה הקרובה יותר ל-2.5% או 3%".
באשר לשוק המניות, כותבים בלומברד אודייר כי "לגבי מניות, אינפלציה גבוהה שנמצאת בתהליך ירידה יכולה לתמוך בצמיחה נומינלית לעת עתה, עם פחות לחץ על מכפילי שווי מריביות גבוהות אך יציבות. עם זאת, שולי הרווח, שכבר התכווצו, יכולים לרדת עוד יותר עם האטה בפעילות, וחומרת ההאטה הכלכלית תשפיע על רווחיות החברות.
"ככל שאנו מגיעים לשיא הריבית בארה"ב, הגדלנו את החשיפות למוצרי הכנסה קבועה  (אג"ח ואשראי) מכיוון שהאינטרס לבעלות על איגרות חוב באיכות גבוהה, כולל אג"ח אמריקאיות ואשראי בדירוג השקעה, מתחזק בסביבה די-אינפלציונית וצמיחה איטית יותר" מסיימים בבנק.
לומברד אודייר היא קבוצת בנקאות שוויצרית פרטית שהוקמה לפני יותר מ-225 שנים. ההון המנוהל של לומברד אודייר עומד על 214 מיליארד דולר. לבנק יש כיום 28 נציגויות ב-23 מדינות ביניהן ישראל, ולו כ-2,500 עובדים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה