השוק

וול סטריט: עלייה במלאים גוררת חששות ממיתון; תשואות האג"ח עולות

נתונים שמתפרסמים היום בארה"ב מגלים כי בחודש פברואר נרשמה עלייה של 0.1% במלאים הסיטונאיים בעוד המכירות הסיטונאיות עלו ב-0.4%; היחס בין המלאים למכירות ירד קלות אבל עדיין הוא משקף האטה כלכלית
ניצן כהן | 
וול סטריט (צילום flickr/ Dan Nelson, vecteezy)
נתון מקרו מעניין שמתפרסם היום בארה"ב מלמד כי הכלכלה האמריקאית ממשיכה להידרדר למיתון בכל הנוגע לרכישות מוצרים ברי-קיימא בעוד מחירי השירותים ממשיכים למשוך את האינפלציה כלפי מעלה.
מהנתונים עולה כי המלאים הסיטונאיים בארה"ב עלו בחודש פברואר ב-0.1% והמכירות הסיטונאיות עלו ב-0.4%. היחס בין המכירות למלאים ירד ל-1.37 לאחר שבחודש ינואר הוא היה 1.38. הנתון הזה עמד בשנה שעברה על 1.24.

את הנתונים האלה צריך לקרוא בקפידה מאחר והם משקפים ירידה קלה ברכישות של הצרכן האמריקאי, בכל הקשור לרכישות של מוצרים ברי-קיימא. וזה אומר שכרגע המלאים אצל הסיטונאים גדולים מידי ובאופן עקרוני הפער בין המלאי למכירות צריך להצטמצם ולכן אם הנתון הזה ימשיך להיות גבוה, ניתן לצפות שהסיטונאים ירכשו פחות סחורות ומכאן הפגיעה במפעלים וביצרנים בוא תבוא.
הנתונים האלה משקפים האטה בכל הנוגע לרכישות המוצרים בריי-הקיימא אולם בוול סטריט עדיין מסבירים שעיקר האינפלציה מקורה במחירי השירותים שם הביקושים ממשיכים להיות גבוהים והמחירים שלהם ממשיכים להיות גבוהים.
בשלב הזה נראה כי הנתונים שהתפרסמו בימים האחרונים ולקראת פרסום מדד המחירים לצרכן האמריקאי בחודש מרץ, מתכנסים לעוד העלאת ריבית בארה"ב וזה יוצר לחץ בשוק האג"ח כשאגרות החוב הממשלתיות ל-10 שנים נסחרות בתשואה של 3.42% בעוד התשואות לשנתיים נמצאות ברמה של כמעט 4%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה