השוק

יתרות השורט על אג"ח ממשלתי אמריקאי בשיא של שנה

נתוני המקרו של הכלכלה האמריקאית ממשיכים להצביע על כלכלה חזקה ומכאן שהסיכויים להעלאת ריבית נוספת בארה"ב עולים; גולדמן זאקס: יש מקום למהלך נוסף של עליית תשואות
ניצן כהן | 
מדד ה-S&P 500 בשיא שלילי (צילום shutterstock, edrod /freeimages)
יתרות השורט בשוק האג"ח האמריקאי מזנקות לשיא של שנה. במסחר בחוזים עתידיים על אגרות החוב הממשלתיות האמריקאיות ל-10 שנים זינקו בשבוע החולף ב-150 אלף וזה שיא שלא נראה כמוהו בוול סטריט מאז חודש מרץ 2022. כרגע נסחרות אגרות החוב האמריקאיות ל-10 שנים בתשואה של 3.35%.
מה שגורם לעלייה ביתרות השורט על האג"ח האמריקאי אלה הציפיות למכה נוספת בתשואות וההערכה הזו נובעת מנתוני המקרו של הכלכלה הגדולה בעולם שמצביעים על עוצמה של שוק העבודה האמריקאי והערכה הזו מגיעה לא בחלל ריק אלא מדו"ח התעסוקה שפורסם ביום שישי האחרון והפתיע את הכלכלנים בשווקים.
הדו"ח הראה שבחודש מרץ גייסו הפירמות בארה"ב 36 אלף עובדים בעוד התחזיות העריכו כי הגיוסים יסתכמו ב-230 אלף. לא מדובר בסטייה גדולה מידי אבל היא מלמדת בשלב הזה לפחות, כי הכלכלה האמריקאית עדיין זקוקה לידיים עובדות כדי למלא את צורכי צד הביקוש. 
גם קצב עליית השכר עדיין גבוה אם כי הוא התמתן בחודש מרץ ובסך הכל הצביע על עלייה של 4.2% בשכר העובדים בחודש מרץ (קצב שנתי) ביחס לשכר שלהם בחודש מרץ 2022.
בגולדמן זאקס הגיבו לעלייה ביתרות השורט בשוק האג"ח ואמרו למשקיעים שלהם כי קיים פוטנציאל (גבוה יחסית) לעוד עליית מדרגה בתשואות האג"ח מה שמלבה את המגמה בשווקים.
נתון מעניין שיש לשים אליו לב כשאנחנו מנסים לבדוק את רמות המחירים (האינפלציה) ברחבי העולם והוא קצב ההתאוששות של הכלכלה הסינית לאחר שהוסרו כל מגבלות הקורונה מהכלכלה המקומית. כאן אנחנו מדברים עלייה חדה במדד מנהלי הרכש בתחום השירותים בסין וזה אומר שבאופן עקרוני  מנהלי הרכש הסיניים צופים עלייה בביקושים מה שלא בטוח יעשה טוב לאינפלציה העולמית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה