השוק

חברת הדירוג S&P מכניסה את דסק"ש למעקב עם השלכות שליליות

דסק"ש נמצאת רגע לפני מהלך הוני משמעותי שיוריד את רמות המינוף שלה; בחברת הדירוג S&P מותירים את דירוג האשראי של החברה על BBB ישראלי אבל מכניסים אותה לרשימת המעקב עם השלכות שליליות
ניצן כהן | 
צחי נחמיאס (צילום ורד פיצ'רסקי, shutterstock)
דסק"ש אמורה להיכנס בקרוב לתהליך של גיוס כסף משמעותי כדי להוריד את רמות המינוף בהן היא נמצאת. לקראת המהלך ההוני נדרשה חברת דירוג האשראי S&P ישראל לבדיקה של החברה שבסיומי היא מותירה את הדירוג של דסק"ש ללא שינוי על BBB ישראלי תוך שהיא מכניסה את החברה לרשימת המעקב עם השלכות שליליות.
ב-S&P כותבים בנימוקי ההחלטה כי "הכנסת הדירוגים לרשימת מעקב עם השלכות שליליות משקפת את אי הוודאות באשר להשלמת פעולות משמעותיות של החברה לצורך הפחתת המינוף וחיזוק נזילותה של החברה הנדרשים, להערכתנו, לצורך עמידה בפירעונות החוב בשנה הקרובה ועמידה בהתניות הפיננסיות.
 
"נשקול את הוצאת דירוגי החברה מרשימת מעקב אם החברה תבצע בתקופה הקרובה פעולות משמעותיות כגון פעולות הוניות ומכירת נכסים אשר יפחיתו משמעותית את מינוף החברה לכיוון של שיעור LTV הנמוך מ-60% במרווח מספק בטווח הקצר וישפרו את תמונת הנזילות תוך הפחתת הסיכון להפרת התניות פיננסיות נוספות.
"מנגד, במקרה שהחברה לא תשלים בתקופה הקרובה פעולות משמעותיות שיובילו לירידה ניכרת במינוף וליצירת מקורות מספקים לצורך עמידה בפירעונות החוב הקרובים, אנו עשויים להוריד את הדירוגים ברמת דירוג (נוץ') אחת או יותר. פעולת דירוג שלילית תיתכן גם אם נעריך שחלה הרעה במרווח מההתניות הפיננסיות" הם כותבים.
"אנו בוחנים את נזילות החברה ברמת הסולו המורחב, דהיינו ללא איחוד החברות התפעוליות אך תוך הכללת דיבידנדים שיתקבלו מהן. אנו רואים את רמת הנזילות של דסק"ש בשלב זה כ"פחות מהולמת", מאחר שאנו מעריכים כי היחס בין מקורות החברה לבין השימושים שלה יהיה נמוך מ-1.2x ב-12 החודשים הבאים.
"בחישוב המקורות הזמינים נלקחה בעיקר יתרת המזומנים. למיטב הבנתנו, אין לחברה כוונות להתחייבות או תוכניות לבצע השקעות חדשות שעשויות להשפיע לשלילה על נזילותה. תרחיש הנזילות אינו כולל מכירת נכסים וקבלת מימון נוסף שאינן ודאיות. הערכתנו לנזילות החברה מגלמת גם את אי יכולתה של החברה לספוג אירועים משמעותיים שישפיעו על נזילותה ואת נגישותה המוגבלת לשוק ההון ולמערכת הבנקאית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה