השוק

בית ההשקעות IBI שומר על המלצת 'תשואת יתר' לפרטנר

האנליסט לירן לובלין מגיב לדו"חות פרטנר בהורדת מחיר היעד תוך שהוא שומר על המלצת 'תשואת יתר' למניעה; לובלין אומר כי מכירת ציוד הקצה בפרטנר לא מתאוששת, ההוצאות התפעוליות גדלו ואין סימן לדיווידנד
ניצן כהן | 
אבי גבאי (צילום כפיר סיון)
מאז שפורסמו דו"חות פרטנר איבדה המניה כמעט 20% מערכה וזה משמעותי. באופן עקרוני נראה שהמשקיעים פחות מבינים את המשמעויות ארוכות הטווח של המהלכים של החברה ומכאן הם מוכרים בירידות חדות. האנליסט לירן לובלין מבית ההשקעות IBI מגיב לדו"חות ומוריד את מחיר היעד של המניה תוך שהוא מותיר את ההמלצה על ' תשואת יתר'.
"פרטנר פרסמה את הדוח לרבעון הרביעי של שנת 2022 והתוצאות היו מתחת לציפיות והושפעו ממספר אירועים חד פעמיים ש"ליכלכו" את הדו"ח ומספר מגמות שהדאיגו את המשקיעים והביאו לירידה של 10% בתום יום המסחר אתמול. בצד החיובי, מגזר הסלולר ממשיך להציג שיעורי נטישה נמוכים כשמנגד ההכנסה הממוצעת למשתמש ירדה בשני שקלים (בנטרול גריעת המנויים) ופרויקט הסיבים ממשיך להתרחב. מנגד, מכירות ציוד הקצה עדיין לא מתאוששות, אין סימן לדיבידנד, ההוצאות התפעוליות עלו וההשקעות בשנה הבאה יהיו גבוהות מהצפי" אומר לובלין.
"במגזר הסלולר" אומר לובלין  "מחיקת מנויים ומכירות ציוד קצה לא מרשימות. אנחנו תוהים בכל רבעון איך יכול להיות שכל חברות הסלולר מציגות עליה של עשרות אלפי מנויים בכל רבעון (והתשובות אף פעם לא ברורות) ואז פעם בשנה מוחקים מנויים והמספרים מתנקזים להערכות שלנו. פרטנר ביצעה גריעה של כ- 189 אלף מנויי פוסטפייד וכ-94 אלף מנויי פריפייד בנטרול הגריעה פרטנר איבדה כ – 59 אלף מנויים ברבעון (בעיקר מנויי משרד החינוך).
"ההכנסה הממוצעת למשתמש עלתה בהתאם כתוצאה משינוי מצבת המנויים בשלושה שקלים כשבנטרול הגריעה פרטנר היתה מציגה ירידה של כ-2 שקלים. שיעור הנטישה ברבעון היה גבוה ועמד על כ- 10.5% גם כאן כתוצאה מהשפעת שינוי המתודולוגיה בניכוי ההשפעות עמד שיעור הנטישה על שיעור נמוך של 6.4% בלבד.
"מכירות ציוד הקצה ממשיכות להיות מאכזבות ביחס לביצועים של המתחרה סלקום. ההכנסות מציוד קצה עמדו על 154 מיליון ₪ בשיעורי רווחיות גולמית של כ20%" הוא אומר.
באשר לחמגזר הנייח מנתח לובלין את פרטנר ואומר כי "במגזר הקווי, מעבר למחיקת המוניטין בסך 304 מיליון שקל שהיתה ידועה עוד טרם הדו"ח, פרטנר מצליחה לשמור על שיעורי חדירה מרשימים מאוד של 30% תוך שהיא מממשת את ההתחייבות השנתית הראשונה שלה בהסכם עם בזק כבר ברבעון הרביעי. פרטנר הגיעה ל-287 אלף מנויי סיבים מתוך כ-955 אלף משקי בית בבניינים מחוברים לסיבים.
"בטלוויזיה, סך הלקוחות למועד הדו"ח עמד על  220,000 ירידה של אלפיים מנויים מול רבעון קודם, בהערכת השווי למגזר הקווי שצורפה לדו"ח ניכר כי התחזיות של ההנהלה הן להמשך שחיקה בתחום הטלויזיה למצבת מנויים של כ- 150 אלף וזאת כמעט ללא שינוי ב-ARPU".
ההשקעות של פרטנר ברכוש קבוע עמדו ברבעון על 98 מיליון שקל, רמה נמוכה ביחס לרבעונים קודמים שמקורה בקבלת מענק ממשרד התקשורת בגין פריסת דור 5 בסך של 37 מיליון שקל וגלישת תשלומים לרבעון הראשון של 2023. "פרטנר הוסיפה מידע בדו"ח בו מצוין כי היקף ההשקעות בשנת 2023 יעמוד על כ-20% מההכנסות או כ-700 מיליון שקל רמה גבוהה בעיקר נוכח הציפיות לירידה בהיקפי ה-CAPEX נוכח השלמת שלב הפריסה העיקרי של הסיבים.
"התוצאות לרבעון הרביעי של פרטנר לא היו מספיק טובות. אבל הסיפור העיקרי הוא לא הדו"ח אלא בעיקר ניהול הציפיות לעתיד כשנראה שקיים פער בין האופטימיות של החברה לבין התוצאות בפועל ועל אף זאת התגובה של המניה לדוח היתה מוגזמת. המניה נסחרת נכון להבוקר במכפיל 3.1X על ה-AEBITDA ל-2022 כשפוטנציאל הצמיחה מחבילות דור 5 ומהשוק הקווי עוד לפנינו.  אנו מורידים את מחיר היעד ל-26 שקל ושומרים על המלצת תשואת יתר למניה", מסיים לובלין.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה