השוק

מנכ"ל החודש: ניר כהן שמסתער על ישראכרט בכל הכוח

אם את יריית הפתיחה על עיצוב העתיד של עולם הפיננסים הישראלי ירה יורם נוה מכלל, הרי שמנכ"ל הראל, ניר כהן, יכול היה לעשות לעצמו חיים קלים ולהתמקד במכירת ביטוח; ניר כהן החליט שהוא לוקח את הראל לעולם החדש ועושה את זה גדול יותר ואגרסיבי יותר; מנכ"ל חודש פברואר של ice הוא ניר כהן, מנכ"ל הראל
ניצן כהן |  2
ניר כהן, מנכל הראל ביטוח בקבוצת הראל ביטוח ופיננסים (צילום טל שחר, Magma Images)
ניר כהן, מנכ"ל חברת הביטוח  הראל הוא מנכ"ל חודש פברואר של אתר ice. הסיבה לבחירה בכהן כמנכ"ל החודש נמצא בעסקה אחת משמעותית מאוד והיא רכישת חברת כרטיסי האשראי הגדולה בישראל - ישראכרט.
את יריית הפתיחה בעיצוב העתיד של חברות הביטוח ירה מנכ"ל כלל ביטוח, יורם נוה. נוה עיצב בעסקה משמעותית אחת את עולם הביטוח ואולי אף את עולם הפיננסים של המחר באמצעות רכישת חברת כרטיסי האשראי הקטנה בישראל - MAX. 

נעזוב לרגע את עסקת כלל-MAX ונתמקד בהראל. ניר כהן היה צריך לקבל החלטה אם הראל מצטרפת לעולם החדש או נשארת בעולם המוכר, הישן והטוב של מכירת פוליסות ביטוח והוא הכריע. הוא לוקח את הראל לעולם החדש. למעשה הוא החליט להסתער על חברת כרטיסי האשראי הגדולה בישראל בעסקה שאפתנית ואם בסופו של יום בעלי המניות של ישראכרט יאשרו את הרכישה, הרי שהראל תהפוך לא רק לאחת מחברות הביטוח המרכזיות בכלכלה הישראלית, אלא לחברת פיננסים משמעותית (מאוד) בכלכלה הישראלית.
הדרך לאישור עסקת רכישת ישראכרט עוד לא הושלמה והראל (וכהן) נתקלים במתחרה עקשנית לא פחות. חברת הביטוח מנורה מבטחים שמציעה עסקה שונה מעסקת הראל אבל השורה התחתונה שלה היא שהיא שואבת את ישראכרט תחת רגליו של כהן.
עולם הפיננסים החדש למעשה יהפוך את חברות הביטוח לענקיות פיננסים ואם עד היום חברות הביטוח התקשו להגיע לעולם ההוצאה הפרטית לצריכה, הרי שרכישת חברת כרטיסי אשראי תכניס אותם בגדול למשחק הזה, משחק שפותח בפניהן עולם חדש, רווחי, חדשני ומעניין.
אז נקבל בסופו של יום את עסקת כלל-MAX מה שיהפוך את כלל לשחקנית מרכזית בעולם הפיננסים הישראלי, הרי שאם תצא לפועל עסקת הראל-ישראכרט תהיה שחקנית נוספת שתשחק ביד אחת מול כלל החדשנית וביד השניה מול המערכת הבנקאית. אז אם חשבתם שזה הולך להיות קל - זה לא. אבל מה שבטוח שהצרכן הישראלי עומד ליהנות מתחרות משמעותית ואמתית על הכיס שלו וזה תמיד טוב.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ניר כהן
    דודו 05/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עם כל הכבוד לניר שהוא איש מוכשר, לא הוא זה שקובע אלא יאיר המבורגר כשמתחתיו מישל סיבוני, ניר הוא רק השלישי בשרשרת
    סגור
  • 1.
    כללי
    עומרי 03/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נכון שמדינת ישראל חזקה ,אך ענף הלימודים לא כל כך טוב ,מבחינתי צריך שיהיה סדר מסויים כי לא כל מדינת ישראל שולחים לגיוס ,ולא כל התקציב צריך ללכת לנתיב אחד וזה הצבא או המשטרה ,יש תלמידי בית ספר ,מסיימים ,לומדים קורס רענון כמו מ.ד.א ,חובש ,הצלה של תאונות דרכים ,זה מושלם ,אחרי זה מפנים אותו למקצוע בתחום מסויים ,זה הלימודים ,מבחינתי סטארט אפ ,זה לא לימודים ולא מקצוע ולא אפילו כסף ,שנית יש במגזר היהודי הרבה חגים ,אז אם כל המדינה חוגגת איתכם מי יעבוד ,למשל למוסלמים יש שני חגים בשנה ,אני מוסלמי ,לגבי החגים אני חייב לשבת בבית בלי כסף ולחכות שהחגים שלכם ייגמרו ,או מה אני אעשה בדיוק ,שנית אני בבנק לאומי החשבון שלי כלומר כרטיס ויזה ולא ישראכרט ,אז מה אני קשור לבנקים וחשבונות אחרים ,החלפתי טלפון נייד כלומר חדש בשם שלי ,אפליקציית בנק לאומי לא תופסת ,צריך לעשות הכל מחדש ,אז לאן הגענו ,ומה עשינו ,עדיין לא השתנה כלום ,כי שום דבר לא השתנה בעצם ,בסך הכל תיירות
    סגור