השוק

לא מרפה: מנורה מעלה שוב את הצעתה לרכישת ישראכרט

ההצעה החדשה של מנורה מבטחים עומדת על 3.5 מיליארד שקל תמורה 32% ממניות החברה, כאשר הראל ביטוח בזמנו הציעה 3 מיליארד תמורה 100% מהמניות
מערכת ice | 
רן עוז מנכ"ל ישראכרט (צילום פזית עוז, pixabay)
הקרב על ישראכרט ממשיך, כאשר דווח היום (רביעי) בכלכליסט כי מנורה מבטחים העלתה שוב את הצעתה לרכוש את ישראכרט, שכרגע עומדת על 3.5 מיליארד שקל תמורה 32% ממניות החברה. 
הצעה נעשית במחיר של 17.48 שקלים למניה, גבוה ב-566 מיליון שקל מהשווי שמעניקה הראל ביטוח לחברה. הראל מציעה לרכוש 100% מהמניות ולמחוק את המניה מהמסחר.
ההצעה החדשה מגיעה לאחר שבחודש שעבר ישראכרט והראל הזמינו הערכת שווי שהייתה אמורה לקבוע אם הנחות העבודה שעמדו בבסיס הצעת הרכש של החברה עומדים במבחן המציאות. בישראכרט אמרו אז כי הערכת השווי עמדה בתנאי היסוד ומכאן היא מעבירה את ההסכם לאישור/ דחיה של בעלי המניות בחברה.
צריך לזכור שהאינטרס הציבורי העדיף, לפחות לפי המקובל היום, הוא להותיר חברה כמו ישראכרט ציבורית וכך מלוא המידע על החברה יהיה גלוי לציבור על כל המשתמע מכך. גם האופציה שהשבחת החברה תחת בעלות חדשה תוכל להניב לציבור פוטנציאל של רווחים הוא משמעותי כשהיא חברה ציבורית.
יחד עם זאת, וגם את זה כדאי לזכור, מיזוג של ישראכרט עם הראל עדיין שומר על פוטנציאל השאת רווחים לציבור הרחב מאחר והחברה הממוזגת תהיה ציבורית ולכן באופן תיאורטי ניתן יהיה להיחשף לחברה הממוזגת ולא לכל חברה בנפרד באמצעות המיזוג עם הראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה