השוק

הקריסה ממשיכה: גם מניות הבנק האמריקאי פירסט רפבליק נופלות

מתוך חשש לקריסה דומה כמו בסיליקון ואלי וסיגנצ'ר, הבהיר הבנק כי לו בקופה מעל 70 מיליארד דולר שיאפשרו לו להמשיך לממן את הפעילות שלו
מערכת ice | 
כלכלה בקריסה (צילום shutterstock)
מכה נוספת למגזר הבנקאות בארה"ב כאשר מניית בנק פירט רפבליק (First Republic Bank) צנחה ביותר מ-60% היום (שני). נפילת המנייה מגיע על רקע הקריסה של של שני בנקים אחרים - סיליקון ואלי וסיגנצ'ר בנק מניו יורק, אשר את פעילותם החליטו הרגולטורים לעצור ביום שישי. 
מניית FRB נפלה כבר בשישי ב-14.8% בצל הפסקת המסחר במתחרה SVB. הוא ננעל בשווי של 15 מיליארד דולר. 
הצניחה הגיעה על אף ניסיונות נואשים של הנהלת הבנק להרגיע את המשקיעים, שחוששים כי פירסט רפבליק בדרך לקריסה דומה. בהודעה שפרסם הלילה, הבהיר הבנק כי יש לו בקופה מעל 70 מיליארד דולר, בזכות הסכמים עם הפד ועם ג'יי. פי מורגן, שיאפשרו לו להמשיך לממן את הפעילות שלו.
"עמדות הנזילות וההון של פירסט ריפבליק הן מאד חזקות, ורמות ההון נותרו הרבה מעל הסף שהציבו הרגולטורים לבנקים", מסרו בהצהרה המייסד ג'ים הרברט והמנכ"ל מייק רופלר, שהוסיפו כי המימוןהתקבל לפני שהייתה לו גישה לתוכנית ההלוואות החדשה של הפד.
בהודעה משותפת של משרד האוצר האמריקני, הפד והתאגיד הפדרלי בארה"ב לביטוח פיקדונות (FDIC) - הרגולטורים הכריזו בראשון כי בעלי הפקדונות בבנקים הקורסים יוכלו למשוך את כספיהם בהתאם לתנאי הביטוח הפדרלי.
ההודעה מכוונת לפקדונות בסיליקון ואלי בנק שקרס ושפעילותו נסגרה בהוראת הרגולטורים ביום שישי, ושאליו הצטרף סיגנצ'ר בנק מניו יורק (Signature Bank) שהרגולטורים הודיעו אמש גם על סגירתו - היא לא התייחסה לפירסט רפבליק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה