השוק

מיזוג? ננו דיימנשן רוצה לרכוש את סטרטסיס ב-1.1 מיליארד דולר

חברת ננו דיימנשן, העוסקת בתחום תוספי האלקטרוניקה ומדפסות התלת מימד, הגישה הצעה הצעה לרכוש את סטרטסיס, אלא שמאחורי ההצעה מסתתר מאבק שליטה בין המנכ"ל לבעלת המניות הגדולה

מערכת ice | 
סטרטסיס (צילום יחצ)
לאחר שכבר רכשה נתח של 14.5% מהמניות של סטרטסיס, הגישה חברת ננו דיימנשן, העוסקת בתחום תוספי האלקטרוניקה ומדפסות התלת מימד, הצעה לרכוש את כל החברה לפי שווי של 1.1 מיליארד דולר או 18 דולר למניה במזומן.
מדובר בפרמיה של 28% על מחיר הסגירה של מניית סטרטסיס אתמול בניו יורק ושל 36% נכון לראשון במרץ. בסטרטסיס לא נלהבים מההצעה של ננו, והגיבו רק כי התקבלה הצעה בלתי מחייבת וכי הדירקטוריון יבחן ויעריך אותה.

ננו דיימנשן נתונה במאבק שליטה בין המנכ"ל לבין קרן מרצ'ינסון, בעלת המניות הגדולה בחברה הדורשת להחליף את הדירקטוריון. הצעת הרכישה מאיימת בהוצאת כל המזומן של החברה על סטרטסיס, מה שיהפוך אותה פחות אטרקטיבית לקרן הקנדית.
בתקופת הקורונה גייסה החברה 1.5 מיליארד דולר, שמיליארד דולר מתוכם עדיין נותרו בקופתה. בדצמבר האחרון סיכלה מרצ'ינסון, שבעבר הציעה בעצמה לרכוש את ננו במיליארד דולר, ניסיון השתלטות של המנכ"ל יואב שטרן על החברה. 
שטרן, שמשמש גם כיו"ר דירקטוריון החברה, טוען שהאסיפה שזימנה מרצ'ינסון אינה חוקית ואילו מרצ'ינסון דורשת להדיח אותו ואת הדירקטורים מטעמו: עודד גרא ושני אנשי תעשיית ההייטק הוותיקים יגאל רותם ויואב ניסן כהן. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה