השוק

נכסים ובניין מסתבכת? עסקת הענק במנהטן נדחתה

המימון לעסקת הענק בגב-ים ומאבק השליטה בין דסק"ש ונכסים ובניין לאהרון פרנקל מסתבך. חברת הנדל"ן שוב לא מצליחה למכור את אחזקותיה במגדל HSBC שבמנהטן. בחברה משדרים אופטימיות להמשך ניהול המגעים גם עם אותו גורם
מערכת ice | 
צחי נחמיאס (צילום ורד פיצ'רסקי, shutterstock)
חברת נכסים ובניין שוב לא מצליחה למכור את בניין המשרדים מגדל HSBC בניו יורק, והמימון לעסקת גב ים והשליטה בה מסתבכת. הפעם, הודיעה החברה כי למרות בחינת האפשרויות למימוש אחזקותיה של החברה במגדל HSBC שבמנהטן ניו-יורק וניהול מגעים עם מספר גופים, לאחר זמן שניתן לאותו גורם לבלעדיות - ולמרות הארכת תקופת הבלעדיות - לא נחתם הסכם לרכישתו של המגדל על ידי הצד השלישי.
מגדל המשרדים HSBC ממוקם בלב רובע מנהטן בניו יורק, בשדרה החמישית. המגדל היוקרתי בן 29 קומות ונרכש על ידי נכסים ובניין וחברת כור בשנת 2009 מבנק HSBC תמורת 353 מיליון דולר. נכסים ובניין רכשת את חלקה של כור לאחר כשנתיים.

חברת הנדל"ן מנסה מזו תקופה ארוכה למכור את אחזקותיה בבניין כדי לממן את עסקת הענק עם אהרון פרנקל לרכישת השליטה בגב-ים. נזכיר: בדצמבר 2021 נכסים ובניין שבשליטת דסק״ש של צחי נחמיאס רכשה את אחזקותיו של פרנקל ב-3.1 מיליארד שקל באחת העסקאות הגדולות של שוק ההון, ובכך תם מאבק השליטה על חברת הנדל"ן המשגשגת. פרנקל החזיק בכ-37% ממניות גב ים לאחר שרכש חבילות של מניות משורה של משקיעים מוסדיים לאורך השנים האחרונות. נכסים ובניין שבשליטת דסק״ש של צחי נחמיאס, משפחת זלקינד ורמי לוי החזיקה  בכ-45% ממניות החברה ולאחר הרכישה היא עלתה לאחזקה של יותר מ-82% מהחברה.
כדי לממש את עסקת הענק, בחברה תכננו למכור את בניין המשרדים מגדל HSBC בניו יורק תמורת 1.15 מיליארד שקל. אך פיצוץ העסקה בחו"ל במחצית השנה שעברה הוביל לדרמה של ממש שהעלה את השאלה האם נכסים ובניין יכולה לממן את עסקת גב ים. באם החברה לא תוכל לממן יהיה בכך: הפרת הסכם, קנס על ההפרה, וחזרת הבלאגן על מאבק השליטה בגב-ים.
בנכסים ובניין ניסו להיות אופטימיים שהם יוכלו להשיג את המימון, שכן היו גם כמה מכירות נכסים בישראל כמו מלון מנדרין, בית אבגד ועוד, וכי בקופת החברה ישנם 1.2 מיליארד שקל והחברה בטוחה כי תוכל להשיג מימון לשאר הסכום לרכישת מניותיו של פרנקל.
לאחר הודעת הבורסה היום על סיום הבלעדיות במכירת בניין המשרדים, בחברה ניסו להישאר אופטימיים ואמרו כי תמשיך לנהל מגעים עם גורמים רלוונטיים המתעניינים ברכישת המגדל ובמקביל תמשיך בפעילות הניהול והתפעול וכן תפעל להשבחת המגדל. בששת החודשים האחרונים צנחה מניית נכסים ובניין בכ-49.83%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה