השוק

ענקית המשקאות בהפסד חסר תקדים - מעדכנת את שווי השוק

חברת פפסיקו מוחקת סכום של 1.3 מיליארד דולר מהדוחות הכספיים של חברת סודה סטרים ובכך מעדכנת את שווי השוק המעודכן שלה ל-1.9 מיליארד דולר, הפסד גדול לפפסיקו לאחר שרכשה את החברה בעסקת ענק
מערכת ice | 
הדולר נחלש (צילום pixabay)
חברת פפסיקו מוחקת סכום של 1.3 מיליארד דולר מהדוחות הכספיים של חברת סודה סטרים ובכך מעדכנת את שווי השוק של סודה סטרים  ל-1.9 מיליארד דולר. פפסיקו קנתה את סודה סטרים בעסקת ענק על סך 3.2 מיליארד דולר ב-2018 ועקב המלחמה באוקראינה והיציאה מהקורונה נאלצה להפחית את שווי החברה שקנתה.
זה היה אחד האקזיטים הגדולים בתעשייה הישראלית בו חברת הענק פפסיקו קנתה את חברת "סודה סטרים" המבטיחה תמורת כ-3.2 מיליארד דולר. למרות היותה של פפסיקו חברת ענק הורדת השווי הזו היא מכה לא קלה עבורה, בעקבות הורדת השווי הרווח של פפסיקו העולמית בשנת 2022 נחתך ועומד על כחצי מיליארד דולר בלבד לעומת כ-1.3 מיליארד ברבעון האחרון של שנת 2022.
מאז עסקת הענק סודה סטרים מתנהלת כחטיבה בתוך פפסיקו ומעסיקה כ־4,000 עובדים, כאשר מחצית מהם בישראל במפעל הגדול של החברה ברהט. לצד החולשה שסודה סטרים מפגינה במכירת מוצרים חדשים היא מתעקשת שהמכירות נמשכות בגזרת הבקבוקים וקפסולות הטעם הנדרשות לתפעול המכשירים הקיימים של החברה אצל הלקוחות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה