השוק

מטא חוגגת: שברה את התחזיות - המניה טסה למעלה

מנית מטא זינקה ביותר מ-15% לאחר שבחברה הציגו הכנסות גבוהות יותר מהתחזית. כמות המשתמשים היומית חזרה להמשיך לגדול וזה המוצר בו ישקיעו הכי הרבה השנה
מערכת ice | 
מניית מטא (צילום vecteezy)
מספר אנשים שמשתמשים בפייסבוק מדי יום צמח בדצמבר לשני מיליארד בממוצע – כרגע מאוכלוסיית העולם. הצמיחה הגדולה מהצפוי עזרה להניע אופטימיות חדשה לגבי החברה, שהייתה תחת לחץ עם עליית העלויות והצמיחה במכירות הפרסום.
מניות חברת האם מטא זינקו ביותר מ-15% במסחר לאחר שעות העבודה, כאשר מארק צוקרברג הכריז על שנת 2023 כ"שנת היעילות". "אנחנו בסביבה אחרת עכשיו", אמר והצביע על הכנסות החברה, שירדו ב-2022 לראשונה בתולדותיה של צמיחה דו ספרתית. "אנחנו לא צופים שזה ימשיך, אבל אני גם לא חושב שזה יחזור להיות כמו שהיה קודם".

מטא, המחזיקה גם באינסטגרם ובוואטסאפ, הודיעה בשנה שעברה על שינוי מבני גדול, הכולל צמצום שטחי משרדים וקיצוץ של 11,000 משרות או כ-13% מכוח האדם.
החברה אמרה שהמהלכים הללו עלו לה 4.6 מיליארד דולר בשנה שעברה – ופגעו ברווחיה שכמעט נחתכו בחצי. זה עדיין הכניס לה רווח של 23.2 מיליארד דולר. "2022 הייתה שנה מאתגרת, אבל אני חושב שסיימנו אותה לאחר שהתקדמנו יפה", אמר צוקרברג.
ברבעון האחרון של שנת 2022 הכנסות החברה היו 32.2 מיליארד דולר, כך דיווחה החברה. מדובר בירידה של 4% בהשוואה לשנה הקודמת אשתקד, אך עדיין טוב יותר ממה שציפו האנליסטים.
מטא הבהילה את המשקיעים בשנה שעברה כאשר פרסמה את הירידה הראשונה אי פעם במספר משתמשים יומיים בפייסבוק וסימנה שהיא מתמקדת בהשקעות במציאות מדומה, המכונה מטא-וורס.
בדצמבר, המגמה השתנתה ומספר המשתמשים ברשת החברתי עלה ב-4% לעומת שנה קודם לכן. במטא דיווחו כי מספר המשתמשים הפעילים בכל האפליקציות שלה בכל יום עלה ב-5% לעומת שנה שעברה.
צוקרברג הדגיש שהחברה שמה לה לדגש עם מוצר הווידאו שלה – Reels – במטרה להתמודד עם אפליקציות כמו טיקטוק, הפופולריות בעיקר בקרב המשתמשים הצעירים.
החברה גם אמרה שהיא תוציא 40 מיליארד דולר נוספים לרכישת מניות בחזרה, שצנחו בחדות בשנה שעברה על רקע ספקות המשקיעים לגבי כיוון החברה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה