השוק

נגיד בנק ישראל: כולם מבינים את המשמעות של פגיעה בעצמאות הבנק

אמיר ירון, נגיד בנק ישראל, אמר בנוגע לשינויים הפוליטיים בישראל כי עצמאות בנק ישראל היא נקודת מפתח באיך העולם מסתכל על הכלכלה הישראלי; הוועדה המוניטרית היא עצמאית לגמרי ואני מאמין, הוא אמר, שכולם מבינים את המשמעות של פגיעה בעצמאות הבנק
ניצן כהן |  8
אמיר ירון נגיד בנק ישראל (צילום פלאש 90)
נגיד בנק ישראל התראיין ברשת CNBC הלילה ואמר כי עצמאות בנק ישראל היא נקודת מפתח באיך המשקיעים בעולם רואים את הכלכלה הישראלית. "הוועדה המוניטרית עצמאית לגמרי" הוא אמר והוסיף כי הוא מאמין שכולם מבינים את החשיבות של עצמאות בנק ישראל בכל הנוגע לאמון של המשקיעים בכלכלה המקומית.
ירון אמר עוד כי הוא מעריך שהאינפלציה תרד באופן משמעותי ברבעון השני של השנה אבל עדיין יש צורך לראות את השפעת האינפלציה המיובאת ואיך סין חוזרת לתפקוד כלכלי מלא.

באשר למדיניות הריבית אמר ירון כי הריבית בישראל עלתה מוקדם יחסית ובשיעורים משמעותיים מה שבלם את ההתפרצות האינפלציונית. כרגע האינפלציה עדיין גבוהה, הוא אמר, אבל ביחס לשאר העולם המערבי האינפלציה בישראל במצב טוב.
לגבי תקציב המדינה הקרוב אמר ירון כי צריך להיות זהירים בכל הנוגע להסטת תקציבים למקומות שאינם תומכי צמיחה. נושא ההשקעות בתשתיות הוא הכרחי, בחינוך וגם באקדמיה. צריך להשקיע במטרו כדי לשחרר את הפקקים בתל אביב, הוא אמר.
באשר לחשש מפני הגדלת החוב של ישראל הוא אמר כי לישראל יש שוליים טובים אחרי שהממשלה הקודמת נהגה באחריות והורידה את החוב הציבורי לרמה של כ-60%. זה יוצר, הוא אמר, שוליים טובים שיכולים לשאת עלייה קלה בנטל החוב במקרים בהם יש צורך להגדיל את החוב.
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    השמאל מגייס את כל השמאלנים
    מיכל 01/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השמאל בבחירות הבאות יובס בשל השקרים שהוא מפיץ לכל צד בכדי להפחיד הכל שקרים .הימין ינצח.
    סגור
  • 6.
    מצפים לעליות נוספות בריבית!!!!
    מוניקה 01/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה מצנן את שוק הנדלן כמו שצריך!! היידה ריבית לעלות עוד ועוד!!!! תלמדו להתנהל נכון לא לוקחים משכנתאות והלוואות בלי לראות בעיניים!!!
    סגור
  • 5.
    לך הביתה!!!!
    אלירן 01/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה להרוס אתה רוצה עוד
    סגור
  • 4.
    יש עצמאות של עם/לאום - אין דבר כזה עצמאות של קרטל (ל"ת)
    איתי 01/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    נגיד בנק ישראל
    חידל 01/2023/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מדובר בנגיד מסוכן שדופק אותנו האזרחים הפשוטים חודש אחרי חודש לא מתחשב באף אזרח פשוט פשוט בושה אנחנו נחנקים מהמשכנתאות והלוואות שלקחנו ואתה עוד מעלה את הריבית מיום ליום חוצפן על חליפה
    סגור
  • 2.
    כל אחד היום רוצה עצמאות שלא יגעו לו בגבינה.
    אורח 01/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הנגיד רומז שלא יגעו ויתקנו את ההשתוללות המופרעת של העלאת הריבית ללא רסן. זה נהיה ספורט לאומי הוא קם בבוקר במקום לעשות ריצת בוקר הוא פשוט מעלה את הריבית לכל המדינה על הכל וגור את כולם למלחמת הישרדות. אדוני הנגיד למה אתה תהיה עצמאי להשתולל עם הריבית על גב האזרחים.
    סגור
  • 1.
    נגיד
    שיין 01/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא מדובר בעצמאות בנק ישראל אלא ב"עצמאות" הנגיד לפגוע בכלכלת ישראל רק כדי להאדיר את שמו וכדי שיופיע מעל כל במה תקשורתית. העלאת הריבית היתה טעות ופגעה במשק ולא פתרה את האינפלציה.
    סגור
  • נגיד מחליף
    שיין 01/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גאון הדור אתה, מעניין מה היית עושה אם היית במקומו.
    סגור