השוק

העובדים שפוטרו מהמפעל בנהריה נשברים: "תחושה קשה, איפה נעבוד?"

900 עובדים קיבלו הבוקר מכתבי פיטורים ממפעל "טכנולוגיית להבים", שייסגר ב-2025. התחושות של העובדים קשות מאוד. בתו החורגת של סטף ורטהיימר שייסד את המפעל, עובדת במקום כבר 32 שנה: "זה מרגיז אותי, איפה נעבוד?"
מערכת ice |  7
סטף ורטהיימר עם וורן באפט (צילום פלאש 90)
900 מתוך 1,400 העובדים במפעל "טכנולוגיית להבים" לייצור להבי מנועי סילון בנהריה קיבלו הבוקר (ראשון) מכתבי פיטורים והודעה לפיה המפעל, שהעניק לאלפי עובדים מהאזור ב-50 השנים האחרונות פרנסה, צפוי להיסגר במהלך שנת 2025 מ"שיקולים עסקיים".
אביגיל דמתי, בתו החורגת של סטף ורטהיימר שייסד את המפעל, עובדת במקום כבר 32 שנה. בשיחה עם ynet היא אמרה: "זה מרגיז אותי, איפה נעבוד? שמעתי על זה בתקשורת, זה לא מקובל". החברה נמכרה במאי 2014 לתאגיד פראט אנד ויטני Pratt & Whitney. לדברי דמתי, הם אלה שעומדים מאחורי ההחלטה: "זה לא מתאים".
חיים עזרן מעכו בילה גם הוא את עשרות שנים מחייו במפעל בנהריה - ולמעשה הוא עובד שם משנות ה-20 המוקדמות לחייו. "42 שנה אני פה, מצב כזה אני לא זוכר. היו הרבה מצבים כאלה שאמרו 'אין עבודה, יש עבודה', והסתדרו. אבל זה מכירה, איך אומרים, מתחת לשטיח. התחושה היא קשה לכל אחד. הוא עצמו צפוי לצאת לפנסיה בקרוב, אך לדבריו, "זה לא משנה". זו אותה תחושה קשה שיש לכולם, מהקטן עד הגדול. פה אנשים גידלו ילדים, התפרנסו בכבוד, זה היה אחד ממפעלי הדגל הגדולים ביותר בכל הצפון".
עזרן ציין שהוא לא מופתע מנושא הפיטורים: "ההודעה הזאת הייתה באוויר וזו לא הייתה הפתעה, זה היה באוויר. "ידעו, ידעו שהאמריקנים נכנסים, ובאותו מקום לא יגדל דשא. כל זמן שהאמריקנים הכניסו את הרגליים שלהם למקום לא היה טוב. שייתנו לצרפתים, שייתנו למישהו אחר שינהל את המפעל. אל תמכרו. לא טוב לכם, תנו לאחרים, תנו לחברות אחרות. נקווה שיהיה טוב".
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    לא אמרו שיש מחסור בעובדים מקצועיים בארץ ???
    שמואל 12/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מוזר שבכתבה אחרת שקראתי ביום חמישי בגלובס מדברים על כך שבתעשיה יש מחסור של אלפי עובדים ונסגרים מפעלים כי אין יותר עובדים מקצועיים ... אז לדעתי מי שבאמת רוצה לעבוד ימצא מאוד מהר עבודה במפעלים אחרים
    סגור
  • 5.
    לא חסרה עבודה בישראל . בוכים בשביל לקבל פיצויים מוגדלים (ל"ת)
    מנשה 12/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    מדכא
    אולה 12/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אוי האמריקנים הטובים
    סגור
  • 3.
    פיטורים
    רונית 12/2022/05
    הגב לתגובה זו
    1 2
    העם שלנו מצביע ימינה אל מלא, עכשיו תאכלו קפיטליזם אל מלא. ביום שחיסלתם מפלגות שמאל ועבודה, חיסלתם את הפרנסה. איגודים מקצועיים קמו בכל העולם כדי להגן על ציבור העובדים( שכר, תנאים, תנאי פרישה).
    סגור
  • השמאל בשלטון יטיפשה וכותבים על מלא
    נורית 12/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אותו שמאל שטען שידאג חברתית ונהיה בלתי הסבל לחיות פה הכל התייקר דלק שכירות משכנתאות סל מזון ישמל הכלללל עדר לפידיוטים סתומים
    סגור
  • 2.
    שוק עבדים
    אמי 12/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העסקנים לא רואים בעינים גוזלים פרנסה ל900 משפחות ללא סנטימנטים.אנשים שהקדישו את חייהם למפעל נזרקים לתהום.הכל עסקים כסף ורווחים על חשבון האזרח המסכן.בושה וחרפה.
    סגור
  • 1.
    למנוע רכישת מפעלים וחברות מקומיות על ידי חברות זרות
    באים לסגור ולגנוב יד 12/2022/05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    די להרס התעשיה בישראל
    סגור