השוק

פרשת הערת ה"עסק החי": סמנכ"ל הכספים ביוניבו התפטר

פחות מחצי שנה לאחר שמונה לתפקיד סמנכ"ל הכספים של יוניבו, הודיע איתמר אמויאל על התפטרותו מהחברה; ברקע הדברים, ביקורת הרשות לני"ע שחייבה את החברה להציג את יכולותיה הכלכליות בבירור, מה שגרם להצמדת הערת "עסקי חי" לחברה בדיעבד
ניצן כהן | 
ענת גואטה, יושבת ראש רשות ניירות ערך (צילום ענבל מרמרי)
סמנכ"ל הכספים של יוניבו, איתמר אמויאל הודיע לחברה על התפטרותו וזאת כשברקע הדברים פרשת הביקורת שערכה רשות ניירות ערך בחברה וחייבה אותה להציג בבירור את יכולותיה הכלכליות מה שגרם לרואי החשבון להצמיד הערת "עסק חי" לחברה בדיעבד.
כלומר שלאחר דוחות הרבעון השני של השנה, אז כבר הוצמעדה לה הערה, היא נאלצה להכניס את ההערה הזו לדוחות הרבעון הראשון מה שגרם לה שלא לעמוד בהתניות פיננסיות למחזיקי האג"ח.

בסופו של יום, אמויאל מונה לתפקיד סמנכ"ל הכספים של יוניבו בחודש יוני האחרון, כך שההתפטרות באה פחות מחצי שנה לאחר מינויו וזו אמירה משמעותית למשקיעים שנאלצים להתמודד חדשות לבקרים עם חדשות לא טובות לחברה.
נזכיר כי לאחר ביקורת של סגל הרשות לניירות ערך ביוניבו התברר כי מספר רישומים חשבונאיים, לקו באופטימיות יתרה מה שהניח את דעתם של רואי החשבון שלה. אולם האופטימיות היתרה הזו הייתה לצנינים בעיני רשות לניירות ערך עד כדי שיש מי שהגדיר את ממצאי הביקורת כחריגים בחריפותם.
יש לציין כי באופן מוזר למדי, אמויאל הוא סמנכ"ל הכספים השלישי של החברה שעוסב תוך פחות משנה. וכאן אנחנו מדברים כבר על משהו מוזר מאוד, בטח בעולם החשבונאות שלעזיבה שלישי תוך פחות משנה של שלושה סמנכ"לי כספים - יש משמעות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה