השוק

גלגל הצלה לקרדיט סוויס? הבנק מצמצם נכסים בעשרות מיליארדים

לאחר הקריסה שהציגה הפסדים צורמים לבנק ההשקעות השוויצרי, וההודעה על "בנייה מחדש" של החברה, קרדיט סוויס בצעד משמעותי של צמצום אחזקות
מערכת ice | 
קרדיט סוויס (צילום קרדיט סוויס)
קרדיט סוויס מודיעה הבוקר (שלישי) כי היא תאיץ את הארגון מחדש של בנק ההשקעות שלה על ידי מכירת חלק ניכר מקבוצת המוצרים המאובטחים שלה (SPG) לאפולו גלובל מנג'מנט.
מחברת קרדיט סוויס נאמר כי העסקה, יחד עם מכירה פוטנציאלית של נכסים אחרים למשקיעים צדדים שלישיים, צפויה להפחית את נכסי SPG מכ-75 מיליארד דולר ל-20 מיליארד דולר, כך לפי דיווחי חוץ.
חברת השירותים הפיננסיים משוויץ הודיעה כי המהלך "מייצג צעד חשוב לקראת יציאה מנוהלת מעסקי המוצרים המאוגחים, שצפוי להוריד את הסיכון באופן משמעותי בבנק ההשקעות ולשחרר הון להשקעה בעסקי הליבה של קרדיט סוויס".
קרדיט סוויס הודיעה על שיפוץ אסטרטגי מסיבי בסוף אוקטובר לצד הפסד רבעוני עצום, לאחר שנאבקה בהכנסות איטיות מבנקאות השקעות ועלויות ליטיגציה הנוגעות לשלל עמידה בתאימות מדור קודם וכשלים בניהול סיכונים.
מרכזי בתוכנית הבנייה מחדש היה פריקה של נכסים משוקלל סיכון (RWA), כאשר כ-10 מיליארד דולר מתוכם היוו בעסקאות של יום שלישי, אמר הבנק.
"כ-20 מיליארד דולר מהנכסים הנותרים, שיניבו הכנסה כדי לתמוך ביציאה מעסקי SPG, ינוהלו על ידי אפולו במסגרת מערכת יחסים לניהול השקעות עם טווח צפוי של חמש שנים שייכנסו לסגירה הראשונה." קרדיט סוויס הוסיף בהצהרה.
"על פי תנאי העסקאות הנשקלות עם אפולו, יחס ההון CET1 של קרדיט סוויס צפוי להתחזק על ידי שחרור RWA והכרה, עם סגירה, בפרמיה ששילמה אפולו, לפיה הסכום הסופי יהיה תלוי בשיעורי היוון ו גורמים אחרים הקשורים לעסקה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה