השוק

נתניהו מתחייב: "אעמוד בעצמי בראש קבינט הדיור"

יו"ר האופוזיציה נתניהו פורש את משנתו להוצאת ישראל מהמשבר, תוקף את הממשלה הנוכחית, ואף יוצא נגד הטענות נגד כך שזהו משבר עולמי: "הכול קשקוש, התוצאות מדברות בעד עצמן"
מערכת ice |  5
בנימין נתניהו יאיר לפיד (צילום ערוץ הכנסת)
יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, העביר את משנתו הכלכלית להוצאת ישראל מהמשבר של האינפלציה ועליית המחירים, ואף תקף את יריביו הפוליטיים בכך שרק מי שמבין בכלכלה יוכל לנהל את המשבר: "ליברמן לא מבין, לפיד לא מבין, גנץ לא מבין".
את הדברים אמר נתניהו בכנס גלובס, בו הוא גם קיבל כמה קריאות ביניים. נתניהו עקץ את ראש הממשלה לפיד בריאיון שערך עמו בעבר כשהיה שר אוצר, כאשר אמר לו: "אני לא מבין כלום בכלכלה", ונתניהו עקץ את לפיד: "שר אוצר וראש הממשלה הכושל ביותר בתחום הזה".
נתניהו חזר על משנתו להורדת האינפלציה, דרך הקפאת המים, החשמל, הדלק וגם הקפאת הארנונה. הפעם יו"ר האופוזיציה לא הזכיר את רעיון הקפאת המשכנתאות עליו הכריז בעבר.
כדי לפתור את משבר הדיור, אמר נתניהו כי ישנן 300 אלף יחידות עבור 1.2 מיליון תושבים, אך הדבר נתקע בגלל מו"מ בין הרשויות ובין אגף התקציבים. לדברי נתניהו, כשיקים משלה יקים קבינט דיור שהוא עצמו יעמוד בראשו, וההחלטה הראשונה שתתקבל תהיה הוראה לאגף התקציבים לתקצב את התשתיות עבור הרשויות כדי לשחרר את אותן מאות אלפי יחידות "פתרון אדיר ופשוט".
בנוסף, התחייב נתניהו להביא חינוך חינם מגיל 0-3 כדי לאפשר לבן או בת הזוג לצאת לעבודה והגדלת התל"ג. לדבריו, גם חינוך החינם וגם הקפאת הדלק, החשמל והמים יכולים להיות מממונים על ידי תמלוגי הגז ("כסף קטן" כלשונו).
על הטענה נגד דבריו שזהו משבר עולמי ולכן אין להאשים את ראש הממשלה לפיד, אמר נתניהו כי הוא עצמו הוציא את ישראל מספר פעמים ממשבר עולמי, כמו משבר הקורונה שהיה לא רק בריאותי אלא גם כלכלי: "משבר עולמי זה לא תירוץ. מי שמבין בכלכלה מחלץ את המדינה".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    מס גבוה על בעלי 10 דירות ומעלה תוציא אותם משוק הדירות (ל"ת)
    יוסי 10/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    שקרן בן ישר (ל"ת)
    דנה 10/2022/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 3.
    אמר מי שתחת ממשלותיו מחירי הדירות הרקיעו שחקים...
    גל 10/2022/26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מה עשה במשך עשור למנוע עליית מחירי הדיור?
    סגור
  • 2.
    נתניהו
    שם 10/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קשקשן שקרן
    סגור
  • 1.
    לחבל
    לפיד 10/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תליה
    סגור