השוק

השפעות המשך כהונתו של שי: שוק המניות הסיני מתרסק

הנשיא סלל את הדרך לקדנציה שלישית חסרת תקדים כמנהיג המדינה והמשקיעים ברחבי העולם נרתעים
מערכת ice | 
יחסיה הבינלאומיים של סין (אילוסטרציה) (צילום shutterstock)
מניות של חברות סיניות הנסחרות בארה"ב רשמו היום (שני) ירידות חדות, לאחר שבייג'ין הידקה את אחיזתו של הנשיא שי ג'ינפינג בשלטון ופגעה בסנטימנט המשקיעים לחברות שאינן בחסות המדינה.
תעודת סל Invesco Golden Dragon China, העוקב אחר מדד Nasdaq Goldman Dragon China, צלל ב-20% והגיע לשפל חדש של 52 שבועות. המדד מחזיק ב-65 חברות שמניותיהן הרגילות נסחרות בפומבי בארה"ב ורוב עסקיהן מתנהלים בתוך סין. ענקית הטכנולוגיה עליבאבא איבדה יותר מ-19%, בעוד ש-Tencent Music Entertainment ירד ב-17%. עוד שם טכנולוגי גדול Pinduoduo צלל ב-32.5%. מדד האנג סנג של הונג קונג ירד ב-6.36% לרמות הנמוכות ביותר מאז אפריל 2009. מדד שנחאי ורכיב שנזן ביבשת סין איבדו שניהם כ-2%.
המהלכים מגיעים לאחר ששי סלל את הדרך לקדנציה שלישית חסרת תקדים כמנהיג המדינה. תחת הנהגתו של שי, סין יישמה שורה של מדיניות שהקשיחה את הרגולציה על המגזר הטכנולוגי בתחומים רבים, מההגנה על נתונים ועד לניהול האופן שבו ניתן להשתמש באלגוריתמים. בינתיים, שי דבק במדיניות הנוקשה של "אפס קורונה" שגרמה לכך שערים רבות, כולל שנגחאי, ננעלו השנה, אפילו כשרוב העולם פתח את הכלכלות שלהן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה