השוק

פניית פרסה: טראס מבטלת את תכנית קיצוץ המיסים

שר האוצר הבריטי החדש בממשלתה של ליז טראס, ג'רמי האנט, מודיע כי הוחלט לבטל את תכנית קיצוץ המיסים. התכנית זכתה לביקורות רבות ואף הפאונד הגיע לשפל
מערכת ice | 
ליז טראס (צילום ויקיפדיה)
המכות שראשת ממשלת בריטניה ליז טראס מקבלת ממשיכות להגיע. רק בחודש שעבר הציגה תכנית כלכלית לחילוץ הממלכה מהמשבר הכלכלי וכעת שר האוצר החדש של בריטניה, ג'רמי האנט, מודיע על ביטולה. התוכנית, אשר במרכזה כללה קיצוצי מיסים נרחבים, טלטלה את השווקים הפיננסים וגרמה לירידה חדה בערך הפאונד לשפל היסטורי.
כזכור, טראס מונתה לתפקיד ראשת הממשלה רק בחודש שעבר וזאת בעקבות בחירתה לראש המפלגה הגדולה בפרלמנט, המפלגה השמרנית. ביחד עם שר האוצר הקודם, קוואזי קוורטנג, היא הודיעה על תוכנית כלכלית בשווי של 45 מיליארד פאונד הכולל קיצוצי מיסים והפחתת רגולציה וכל זה בעזרת מימון על ידי לקיחת הלוואות ממשלתיות.

התוכנית כשלה כשלון חרוץ באופן כמעט מידי והמשקיעים הגיבו במכירה של נכסים בריטיים ואף עוררה זעם רב בציבור ורוב הציבור מעוניין כי תעזוב את התפקיד. כדי להציל עצמה היא פיטרה את קוורטנג ומינתה את האנט במקומו. "אף ממשלה לא מסוגלת לשלוט בשווקים" אמר האנט בהודעתו ונראה כי הוא מביא גישה שונה לחלוטין מגישתם של טראס וקוורטנג.
מטרת הודעתו של האנט על ביטול התוכנית הכלכלית המושמצת נועדה על מנת להחזיר את אמון הציבור בממשלה ולהרגיע את השווקים. טראס ניסתה להרגיע והודיעה כי "העם הבריטי רוצה בצדק יציבות, ולכן אנחנו מטפלים באתגרים הקשים שאנחנו מתמודדים איתם, בתנאים כלכליים שהולכים ומחמירים". הודעתה של טראס גרמה לזינוק בערך הפאונד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה