השוק

הבנק המרכזי של אנגליה רכש אג"ח ב-2.63 מיליארד דולר

הרכישה בוצעה במכרז ואמורה לספק את הנזילות הדרושה לשוק; באופן עקרוני הבנק המרכזי של אנגליה היה מוכן לרכוש אג"ח בלמעלה מ-5 מיליארד דולר אך לא הגיעו מוכרים בסכומים האלה וזה מעודד
ניצן כהן | 
אינפלציה בבריטניה (צילום pexels)
הבנק המרכזי של אנגליה השלים רכישת אג"ח בהיקף כספי של 2.63 מיליארד דולר כחלק מתוכנית הזרמת כסף לפירמות באנגליה. באופן עקרוני הבנק המרכזי היה מוכן לרכוש כמות כפולה מזו שהוצעה לו אך המוכרים לא הגיעו ולכן מדובר ככל הנראה בהצלחה בפתרון בעיה נקודתית של נזילות.
תוכנית רכישת האג"ח אמורה להסתיים ביום שישי הקרוב כשעד אז היו אמורות קרנות להסדיר את בעיות הנזילות שלהן. כאמור, הבנק המרכזי של אנגליה היה מוכן לרכוש מהן אגרות חוב בהיקף של כ-5.2 מיליארד דולר אך הן ניצלו היום מחצית מהסכום הזה נתון שכאמור יכול להתפרש כחיובי.

המצב באנגליה בעייתי מאוד כשהאינפלציה נושקת לקצב שנתי של 10% (עומדת כעת על 9.9%). ראשת ממשלת בריטניה, ליז טראס השיקה תוכנית הפחתת מסים של 45 מיליארד פאונד מה שעלול ללבות את האינפלציה בזמן שהבנק המרכזי נלחם בה.
בריטניה כמו שאר מדינות אירופה, נמצאת רגע לפני החורף מה שאמור להביא לעלייה בביקושים למוצרי אנרגיה ובעיקר נפט וגז טבעי וכאן נזכיר, יש את הבעיה עם רוסיה. המשמעות של הדברים היא שהבנק המרכזי של אנגליה צריך להיות הרבה יוותר אגרסיבי ממה שהיה עד כה וזה לא הולך יד ביד עם הפחתת מסים אגרסיבית שיזמה הממשלה.
לא ברור כרגע מה תהיה ההשפעה לטווח הקצר של הפחתת המס כמו גם לרכישת האג"ח על ידי הבנק המרכזי והעלאות הריבית הצפויות אבל מה שבטוח הוא שהמצב הכלכלי בבריטניה, כמו גם בשאר מדינות מערב אירופה לא מבשר טובות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה