השוק

אילון מאסק חוטף אש: "החופש שלנו לא למכירה"

המיליארדר חשף את דעתו לגבי היחסים בין סין לטייוואן וזה לביקורות מצד אנשי האי לצד התמיכה של הסינים
מערכת ice | 
אילון מאסק (צילום יוטיוב/ TED)
אילון מאסק נתן את משנתו לגבי יחסי סין-טייוואן, ופוליטיקאים טייוואנים לא כך כך מתרשמים. המיליארדר הציע הסדר, לפיו לסין תהיה שליטה מסוימת בטייוואן, אך שגריר טייוואן בארה"ב, Hsiao Bi-khim, צייץ ביום שבת כי "החופש והדמוקרטיה של האי אינם למכירה". בייג'ין רואה בטייוואן, הנמצאת בשליטה עצמית דמוקרטית, מחוז עריק שצריך לאחד מחדש עם היבשת. סין לא פוסלת שימוש בכוח לשם כך.
בראיון ל"פייננשל טיימס" שפורסם בשבת, אמר מאסק שהמלצתו "תהיה למצוא אזור ניהולי מיוחד לטייוואן שהוא מתקבל על הדעת מבחינת  היגיון, אך כנראה לא ישמח את כולם". "וזה אפשרי, ואני חושב כנראה, למעשה, שיוכלו לקיים הסדר רך יותר מהונג קונג", הוסיף בעלי טסלה. הונג קונג מנוהלת תחת מדיניות של "מדינה אחת, שתי מערכות" על ידי סין מאז מסירתה מבריטניה בשנת 1997. זה אפשר לעיר לפעול כאזור חצי אוטונומי תחת שלטון בייג'ינג, אבל המבקרים טענו כי חוק הביטחון הלאומי שעבר בשנת 2020 בהונג קונג כרסם בחלק מהחירויות שהובטחו במסגרת הסדר של מדינה אחת, שתי מערכות.
הצעתו של מאסק זכתה לשבחים מצד בייג'ינג אך ספגה ביקורת מצד טייוואן. ביום שבת, צ'ין גאנג, שגריר סין בארה"ב, הודה למאסק על הצעתו לאזור מנהלי מיוחד לטייוואן. "איחוד שליו ומדינה אחת, שתי מערכות הם העקרונות הבסיסיים שלנו לפתרון שאלת טייוואן", אמר בציוץ. השגריר הוסיף כי טייוואן "תהנה מרמה גבוהה של אוטונומיה כאזור מינהלי מיוחד ומרחב עצום לפיתוח". עם זאת, טייוואן דוחה שוב ושוב הסדר של מדינה אחת ושתי מערכות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה