השוק

עוד יום עגום: השווקים באסיה ממשיכים להתרסק

האינפלציה ממשיכה לעלות והבנקים המרכזיים מעלים יותר יותר את הריביות בניסיונותיהם להביא לשליטה במחירים
מערכת ice | 
הבורסות באסיה צונחות (צילום shutterstock)
השווקים באסיה שקעו הבוקר (שישי) לאחר עוד יום הרסני בחדרי המסחר בארה"ב ובאירופה, כאשר האינפלציה ממשיכה לעלות והבנקים המרכזיים מעלים יותר יותר את הריביות בניסיונותיהם להביא לשליטה במחירים. הונג קונג ושנגחאי, ירדו כשהנתונים הראו כי מגזרי הייצור והשירותים של סין נאבקו שוב בספטמבר מהסגרים של מגפת הקורונה, בחלקים של המדינה, שפגעו בכלכלה מספר שתיים בעולם.
הייתה גם תגובה מועטה לחדשות לפיהן בייג'ין תאפשר לכמה ערים להפחית את ריביות המשכנתא עבור רכישת דירה ראשונה, כאשר היא מנסה לתמוך בשוק הנכסים. טוקיו, סידני, סיאול, סינגפור, טאיפיי, וולינגטון, מנילה וג'קרטה גן כן ננעלו בירידות. Nikkei 225 רשמה ירידה של 1.7%, Hang Seng Index ירדה ב-0.2% ו- Compositeירדה גם כן ב-0.4%.
"לנכסים מסוכנים אין סיכוי לעלייה משמעותית, אם הכלכלה תמשיך להראות חוסן בזמן שהאינפלציה תמשיך להיות משמעותית מעל ריבית הפד", אמר אדוארד מויה מ-OANDA.
השוק נשחק גם בגלל החששות הגוברים מההתפתחויות במלחמת אוקראינה, כאשר רוסיה מתכוננת לספח ארבעה אזורים כבושים של שכנתה בסוף השבוע הזה, כשהנשיא ולדימיר פוטין מאיים להשתמש בנשק גרעיני כדי להגן על השטחים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה