השוק

קיץ חם לתדיראן: דיבידנד של 40 מיליון שקל יחולק

מחצית ראשונה חזקה לתדיראן: מגזר האנרגיה ממשיך לדחוף קדימה את הקבוצה, הכנסות שיא במחצית הראשונה של 2022: 1.19 מיליארד שקל; הצפי לכל השנה - מעל 2 מיליארד שקל, החברה תחלק דיבידנד שמן לבעלי המניות
מערכת ice | 
משה ממרוד (צילום סיון פרג)

קבוצת תדיראן ממשיכה ליישם בהצלחה את אסטרטגיית הצמיחה שלה. הכנסות הקבוצה ברבעון השני צמחו בכ-76% לעומת הרבעון השני אשתקד לכ-681.3 מיליון שקל, וזאת בעיקר בזכות גידול בהכנסות מגזר האנרגיה, ואיחוד לראשונה של תוצאות החברה האיטלקית VP Solar שרכישתה הושלמה בינואר השנה. כפועל יוצא, הכנסות הקבוצה במחצית הראשונה של השנה צמחו בשיעור דומה, כ-75%, לכ-1.19 מיליארד שקל.

מתחילת 2021, קבוצת תדיראן מדווחת על פעילותה על בסיס שני מגזרי פעילות: הראשון, מוצרי צריכה, המגזר שכולל את פעילות הייבוא, שיווק, הפצה ומכירה של מזגני אוויר ומערכות מיזוג וטיפול באוויר לשוק הביתי, המסחרי והתעשייתי; וכן מוצרי חשמל לבנים לשימוש ביתי. המגזר השני, שהוא המגזר היותר חדש ומכאן בעל פוטנציאל צמיחה מאוד גבוה, הוא האנרגיה והוא כולל את פעילות הייבוא, הפצה וסחר של מוצרי אנרגיה סולרית, מערכות אל-פסק ומערכות אגירת אנרגיה, כמו גם ניהול טעינת כלי רכב בישראל ופתרונות להתייעלות אנרגטית. במגזר האנרגיה פועלת תדיראן דרך חברות בת, את חלקן רכשה בשנתיים האחרונות, דוגמת אביאם (אגירת אנרגיה) ו-VP Solar (פתרונות אנרגיה סולרית באיטליה ובמדינות נוספות באירופה).
 



בין היתר, ההוכחה לפוטנציאל הצמיחה של מגזר האנרגיה מצויה בשיעור תרומתו לסך הכנסות הקבוצה. נכון להיום, פעילות האנרגיה משקפת כ-54.4% מהיקף פעילות הקבוצה במחצית הראשונה של השנה, וזאת לעומת כ-30% בשנת 2021 כולה. להערכת הנהלת החברה, בשנת 2022 פעילות האנרגיה תמשיך להתרחב ושיעור תרומתה יעלה על 50%, בין היתר הודות לפעילות VP Solar.


הצמיחה בשורת ההכנסות חלחלה לשורות הרווח, ואת הרבעון השני של השנה סיימה הקבוצה עם EBITDA (רווח לפני הוצאות מימון, מס, פחת והפחתות) של כ-92.2 מיליון שקל, עלייה של כ-46% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. את המחצית הראשונה של השנה סיימה החברה עם EBITDA של כ-153.8 מיליון שקל, עלייה של כ-42% לעומת המחצית המקבילה אשתקד.

משה ממרוד, מנכ"ל החברה ובעל השליטה: "אנו שמחים להציג רבעון נוסף עם הכנסות שיא כתוצאה מהמשך מימוש מוצלח של אסטרטגיית הצמיחה שלנו. תוצאות VP Solar, החברה האיטלקית אותה רכשנו, חזקות ומעודדות ואנו רואים פוטנציאל רב להמשך צמיחה. אנו נמצאים בעיצומו של הקיץ, אליו נערכנו מבעוד מועד עם מלאים גדולים מהרגיל, המאפשרים לנו לעמוד בהצלחה בביקוש הגבוה המאפיין עונה זו. לאחרונה הודענו על חתימת הסכמים משמעותיים לאספקת מערכות אגירת אנרגיה לשתי חברות מובילות בתחום האנרגיה הירוקה. אנו גאים על בחירתן בנו ורואים בכך הבעת אמון במקצועיות הקבוצה וביכולותיה".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה