השוק

בעלות 300 מיליון שקל: המערכת החדשה שתספק תדיראן

אביאם, חברת בת של קבוצת תדיראן הודיעה כי חתמה על חוזה לאספקת מערכות לאגירת אנרגיה עבור אנרג'יקס, תמורת סך כולל של 85 מיליון דולר (כ-300 מיליון שקל)
מערכת ice | 
פאנל סולארי (צילום unsplash)

אביאם חברה בבעלות קבוצת תדיראן, הפועלת, בין היתר, בתחום אגירת האנרגיה, הודיעה היום (שני) כי חתמה על חוזה לאספקת מערכות לאגירת אנרגיה עבור אנרג'יקס, תמורת סך כולל של 85 מיליון דולר (כ-300 מיליון שקל).


בחברה מסבירים כי מדובר בהתקשרות משמעותית, בין היתר בשל זהות הלקוח בעסקה - אנרג'יקס - שרוכשת את המערכות לצורך התקנה בפרויקטים שהיא עתידה להקים מכוח זכייתה במכרז של רשות החשמל לייצור חשמל בטכנולוגיה פוטו-וולטאית (סולרית), וזאת בשילוב קיבולת אגירה. המערכות שיסופקו הותאמו לצרכי אנרג'יקס. להערכת החברה, ההזמנות על פי ההסכם, צפויות להתבצע עד סוף שנת 2023.
 


אם וכאשר תרצה, תוכל אנרג'יקס לקבל שירותי תפעול ותחזוקה של המערכות למשך תקופה מקסימלית ומצטברת של 23 שנה, וזאת תמורת היקף כספי כולל מוערך של כ-40 מיליון דולר, מעבר לעלות המערכות עצמן. אנרג'יקס נמנית על קבוצת אלוני חץ ועוסקת בהקמה, ניהול ומכירת חשמל ממערכות אנרגיה סולרית ומטורבינות רוח.


במסגרת רפורמת החשמל של מדינת ישראל, ייצור החשמל מבוסס טכנולוגיה סולארית במדינה נפתח לתחרות בין יצרנים מהשוק הפרטי. אנרגיה סולארית ואגירה הינם פתרונות משלימים, שכן מערכות אגירת האנרגיה מאפשרות אגירת אנרגיה סולארית, לצורך אספקת חשמל גם בשעות בהן אין אור שמש.


בהודעה לתקשורת בנושא צוין כי, באמצעות רכישת חברת VP Solar האיטלקית, חולשת כיום תדיראן על 35% מנתח שוק האגירה באירופה, לצד עסקאות בהיקף של 250 מיליון דולר שחתמה בישראל בתחום זה.


באוקטובר 2021 השלימה קבוצת תדיראן את רכישת אביאם תמורת כ-30 מיליון שקל (לא כולל סכומים נוספים שתלויים בעמידה באבני דרך). אביאם, חברה וותיקה ומצליחה שפועלת מזה כ-50 שנה, מתמחה ומובילה במערכות אנרגיה חשמלית מסוגים שונים, ובכלל זאת: מערכות אל-פסק, ספקי כוח ומטענים, מצברים, ממירי תדר, ואפילו סוללות ומערכת לניהול טעינת כלי רכב חשמליים בבנייני מגורים.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה