השוק

בגלל האינפלציה: KFC תוסיף רגלי תרנגולת לתפריט

מנכ"ל חברת Yum China זכיינית  KFC בסין אמר הצהיר כי החלו למכור בשנה זו רגלי תרנגולת בתפריט רשת המזון המהיר כדי "לספוג את עליית מחירי הסחורה" ולהביא ל"ניצול מלא של העוף". זאת ברקע ירידה במכירות והימנעות מהעלאת מחירים
מערכת ice | 
KFC ישראל (צילום יחצ)

 במשך שנים תהו לקוחות KFC בסין מדוע הרשת לא מוכרת רגלי עוף, הנחשבות למעדן במדינה, אלא שכעת המצב עומד להשתנות. "אני יכול לדווח על כך שבשנה הזו, אנחנו סוף סוף מוכרים רגלי תרנגולת", אמר ג'ואי וואט, מנכ"ל רשת המזון Yum China, זכיינית KFC בסין , בראיון ל- CNN Business בתחילת השבוע.


וואט אמר שהתוספת הייתה חלק ממאמץ רחב יותר של הרשת להגביר את היעילות ולנצל יותר מהמרכיבים שלה, כאשר האינפלציה, ועליית מחירי הנפט והמזון הגדילה משמעותית את העלויות לעסקים. "אנחנו מנסים לספוג את עליית מחירי הסחורה הזו, עם... ניצול מלא של העוף", אמר וואט בצחוק. זה אומר להשתמש בכל חלק של העוף, "חוץ מהנוצה, אני מניח".


הרשת הסינית,  יוצאת ממה שוואט מכנה הרבעון הקשה ביותר אי פעם. לצד הזכיינות במסעדת העוף החברה שבסיסה בשנחאי היא הבעלים של רשתות KFC, Pizza Hut ו-Taco Bell בסין, שם סגרי הקורונה האחרונים השפיעו על מאות מיליונים, והשאירו רבים בבית במשך שבועות ארוכים. כאשר על פי דיווחי החברה, מאפריל עד יוני המכירות ירדו ב-16% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

למרות זאת, וואט מציין בראיון כי חלק מהפסדי המכירות, קוזזו על ידי ביקושים גבוהים למשלוחים שעלו בכ-8% עברו KFC ופיצה האט, בהשוואה שנתית, ובכל זאת, החברה נאלצה להסתגל. במהלך הרבעון השני, היא נסוגה משיווק ופרסום, ביקשה מבעלי הנכסים הקלות בשכר דירה, ודחקה במסעדות שלה להפיק את המרב ממה שיש להם.


למרות הקשיים, וואט גם הצהיר כי ימנעו מפיטורים השנה. "נבחן את כל ההזדמנויות לחיסכון בעלויות מלבד פיטורים", ציין "יש לנו 450,000 עובדים ו-450,000 משפחות לדאוג להם".

מוקדם יותר השנה, Yum China קבעה יעד של פתיחת 1,000 עד 1,200 חנויות חדשות עד 2022, והיא נותרה מחויבת לתוכנית. בניגוד לשאר רשתות המסעדות, החברה נמנעה מהעלאת מחירי הארוחות. במקום זאת, הוחלט ללכת בכיוון השני: לנסות למשוך יותר לקוחות עם עסקאות טובות יותר. בפיצה האט, למשל, הוחזר מבצע שמציע הנחות לרכישות גדולות יותר. "הערך לכסף מהדהד היטב עם הלקוחות בנסיבות הנוכחיות", אמר וואט לאנליסטים ביום שישי.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה