השוק

החברה הישראלית הגדולה בוול סטריט איכזבה – ואיבדה את התואר

סולאראדג' פספסה את תחזיות ההכנסות והרווח, והמניה צנחה במסחר המאוחר, מה שהוביל את החברה לאבד את תואר הישראלית הגדולה ביותר הנסחרת בוול-סטריט
יאיר מור | 
וול סטריט וישראל (צילום unsplash pexels)
דרמה בקרב החברות הישראליות הנסחרות בניו-יורק: סוֹלַאראֶדְג', יצרנית רכיבים לתעשיית החשמל הסולארי שהונפקה בנאסד"ק ב-2015 ונהנתה בשנים האחרונות מתואר החברה הישראלית בעלת שווי השוק הגבוה ביותר בוול-סטריט איבדה הלילה את התואר הזה, לאחר שהציגה דו"ח שאכזב את המשקיעים.
החברה הכניסה ברבעון השני 728 מיליון דולר – מצד אחד שיא של כל הזמנים ועליות של 52% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ו-11% לעומת הרבעון הראשון של השנה הנוכחית, אך מצד שני מתחת לציפיות האנליסטים ל-731 מיליון דולר.
גם בשורה התחתונה פספסה החברה את התחזיות, עם רווח נקי בגובה 15.1 מיליון דולר ורווח למניה של 95 סנט, לעומת תחזיות ל-1.40 דולר. זהו הרבעון השלישי מתוך ארבעה שבו החברה מפספסת את תחזית הרווח, אך מצד שני הרבעון השלישי מתוך ארבעה שבו היא עוקפת את תחזית ההכנסות.
צבי לנדו, מנכ"ל החברה, הציג אופטימיות: "הדרישה הגוברת לאנרגיה בכלל ולאנרגיה נקייה בפרט המשיכה להוביל את הצמיחה בשורה העליונה ברבעון הזה, והביאה להכנסות שיא באירופה ובארה"ב. בעוד שאנו ממשיכים להתמודד מול סביבה של מחסור ברכיבים ומגמות מאקרו-כלכליות כתוצאה מטביעת הרגל העולמית שלנו, אנו ממשיכים לתמוך בלקוחותינו במקביל לבניית התשתית לצמיחה ברת-קיימא", אמר.
עם זאת, המשקיעים התאכזבו: מתחילת השנה עלתה מניית סולאראדג' ב-28%, לעומת ממוצע האס-אנד-פי 500, שירד ב-13.6% - אך לאחר שביום המסחר של אתמול היא עלתה בכמעט שני אחוזים, לאחר הצגת הדו"ח היא צנחה ביותר מ-10% בשעות המסחר המאוחר, ושוויה צנח לכ-18 מיליון דולר. הדבר הוריד אותה מתחת לפגאיה, ששוויה עלה כמעט במקביל לכ-20 מיליארד דולר, והפך אותה לישראלית הגדולה בוו-סטריט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה