השוק

הייקון מפרסמת תחזיות ל-2022, צופה שתכפיל את המכירות

עונת הדוחות הכספיים בפתח והחברות שוקדות על הכנת הדוחות שלהם ומכאן מתחילים לצאת נתונים ראשונים שמחייבים מתן הודעה למשקיעים; הייקון מעריכה שתציג הכנסות שנתיות של 14.3 מיליון דולר וצופה שתכפיל את המכירות השנה
ניצן כהן | 
שלמה נמרודי (צילום רועי מזרחי)
התקופה הזו בשנה היא התקופה בה החברות עוסקות בהכנת הדו"חות הכספיים השנתיים והכלל הוא שבכל מקום בו יש פעילות חריגה יש לדווח עליה מיד עם היוודע הדבר לחברה. כך הייקון שמגלה שהמכירות בשנת 2021 היו גבוהות מאוד מהתחזיות המוקדמות, מה שאיפשר לה לייסד תחזיות לשנת 2022 בהם היא צופה שתכפיל את המכירות השנתיות.
אז מה היה לנו, התחזית לשנת 2022 משקפת צפי לתנופת פעילות משמעותית, לאחר שהחברה הגדילה משמעותית את המכירות ב-2021. כעת הייקון צופה להכפלה של ההכנסות ב-2022 ל-25-30 מיליון דולר (בהתאם לאמצע טווח התחזית). באשר לשנת 2021, החברה מעריכה כי תציג בדו"חות הקרובים הכנסות שנתיות של 14.3 מיליון דולר, גידול של כ-70% לעומת שנת 2020, הנשען על גידול משמעותי בקבלת הזמנות חדשות למערכותיה במהלך 2021.

החברה מציגה גידול צפוי של 70% בשנת 2021 במכירות חוזרות של מתכלים ושירותים לכ-3.1 מיליון דולר, כאשר יצוין כי המוצרים המתכלים נמכרים ברווח גולמי גבוה. הגידול במכירת מתכלים ושירותים ב-2021 הינו בשיעור של כ-120% בהשוואה לשנת 2019.
במהלך 2021 קיבלה החברה הזמנות למערכות בהיקף של כ-14.7 מיליון דולר, גידול של כ-79% לעומת היקף ההזמנות שקיבלה החברה ב-2020 וגידול של למעלה מ-300% ביחס להיקף ההזמנות אשר התקבלו ב- 2019 בסך של 4.7 מיליון דולר. צבר ההזמנות של החברה לאספקה במחצית הראשונה של 2022 עומד על כ-5 מיליון דולר.
בארה"ב החברה מציגה מכירות שיא בהיקף של למעלה מ-10 מיליון דולר בשנת 2021 והחברה פועלת להרחבת פריסתה הגיאוגרפית, בין היתר באמצעות תגבור מערך המכירות באירופה וכניסה לשווקים נוספים ובהם דרום אמריקה (שם חתמה החברה על הסכם עם מפיץ משמעותי בסוף 2021).
נתון חשוב נוסף שמפרסמת היום החברה נוגע להיקף השימוש במערכות החברה בקרב לקוחותיה. החברה מעדכנת כי, על פי נתוני הביצועים, המתקבלים בענן בזמן אמת, של כלל המכונות המותקנות אצל לקוחות החברה עולה כי בשנת 2021 נרשם גידול של 51% במספר העבודות המיוצרות במערכות החברה מצד כלל לקוחותיה, נתון שמשמעותו גידול בהכנסות ממכירת מתכלים וכן מגדיל את הסיכויים למכירת מערכות נוספות לאותם לקוחות. 
בהייקון אומרים היום כי על פי מערכת איסוף הנתונים כאמור, בעת ששיעורי הגידול בשוק הדפוס המסחרי הינם זעירים, הרי ששיעורי הגידול בשווקי המטרה העיקריים של החברה הינם משמעותיים ביותר, בשוק הקרטון הגלי – 163% ובשוק הקרטון הקשיח 63%. נתונים אלו מצביעים כי אסטרטגית החברה במעבר משוק הדפוס המסחרי לשוק ייצור האריזות מקרטון הגלי והקשיח הינה מוכיחה את עצמה. .
במהלך 2021 הרחיבה הייקון את מערך המוצרים ודיווחה על מכירה של מערכות ה- Beam2C הראשונות בתצורת Nonstop המתקדמת, בהיקף כספי כולל של כ-5 מיליון דולר. בנוסף, קיבלה החברה התחייבויות מותנות ראשונות למוצר העתידי, רחב הפורמט, של החברה בשווי כולל של כ-10 מיליון דולר, לקראת הדגמת אב טיפוס של המוצר ללקוחות בראשית 2023.
הייקון הוקמה בשנת 2009 כשהפיתוח שלה הוא של מדפסת שמדפיסה אריזות ומארזי תצוגה באמצעות טכנולוגיות D3 וחיתוך בלייזר עבור מפעלי יצור לאריזות. לחברה עשרות לקוחות בין המובילים והמתקדמים בתעשייה, בעיקר באירופה ובארה"ב ולמעלה מ-120 עובדים ברחבי העולם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה