השוק

הדוג'קוין גוסס: האם ההשקעה במטבע הקריפטו השתלמה השנה?

מדהים לראות איך למרות שרבים התעשרו מהשקעות בדוג'קוין, ולמרות שאילון מאסק בעצמו - האיש העשיר ביותר בעולם - פעל לטובת המטבע, עדיין האנליסטים בקריפטו היו איתנים בדעתם: הדוג'קוין לקראת התרסקות, ואפילו אילון מאסק לא יציל אותו
מערכת ice |  1
דוג'קוין (צילום pixabay)
אי שם במחצית אפריל, הגיע מטבע הקריפטו הקטן שהתחיל בכלל כבדיחה, לשיא מטורף של מעל 0.7 דולר. גם לאחר שהמטבע החל להתרסק, נשמעו דעות אופטימיות לגבי עתידו.
חודשיים בלבד לאחר שהגיע לשיא, המטבע נסחר בשער של 0.28 דולר ומחק 60% משוויו, ועדיין היו כאלה שהסתכלו על חצי הכוס המלאה: מתחילת 2021 המטבע קפץ באלפי אחוזים, כאשר אי שם בינואר 2021 הוא נסחר בשער של אפסי של 0.0057 דולר, אז גם התרסקות לשער של 0.28 דולר - זו עדיין עלייה משמעותית למטבע.

מדהים לראות איך למרות שרבים התעשרו מהשקעות בדוג'קוין, ולמרות שאילון מאסק בעצמו - האיש העשיר ביותר בעולם - פעל לטובת הדוג'קוין בסדרת ציוצים שהקפיצה אותו, עדיין האנליסטים בקריפטו היו איתנים בדעתם: הדוג'קוין לקראת התרסקות, ואפילו אילון מאסק לא יציל אותו.
נזכיר: לקראת סוף יוני 2021, לפני שבעה חודשים, הבאנו דעות של שני אנליסטים שניתחו את מדד הדוג'קוין והגיעו לתחזיות שחורות. זה היה שהמטבע נסחר סביב שער של 0.28 דולר.
 
על פי האנליסט עם השם הבדוי Tyler Durden, מטבע הקריפטו מייצג את דפוס "הראש והכתפיים" - דבר שאומר שלמרות עלייה קלה שהציג המטבע, הוא דווקא בדרך לרדת, ובענק. הכוונה: כאשר הגרף הראה אז כי בחודשים האחרונים ישנן שלוש פסגות בדוג'קוין, כאשר הפסגה האמצעית היא הגבוהה ביותר ומלפניה ומאחוריה ישנה ירידה קלה ואז עלייה נוספת ("הכתפיים"), ולכן הפיק הנוסף ("הכתף") שמגיע לאחר הירידה מהשיא ונמוך ממנו, בעצם מלמד על המשך מגמת הירידה.
לדברי Tyler Durden, הדפוס של "הראש והכתף" יראה תחזית של התרסקות מטבע הקריפטו הקטן, התרסקות של לא פחות מ-67% וזה התחיל לקרות ברגע שהדוג'קוין ירד מתחת ל-29 סנט. לדבריו המטבע יירד עד לשער נמוך של 0.05 דולר ושאפילו אילון מאסק לא יוכל להזניק את הדוג'קוין שוב באמצעות הציוצים שלו, ואם ינסה הוא בסך הכול יקבע עוד שיא תחתון אליו הדוג'קוין יירד.
לא רק זאת, היו גם אנליסטים עם תחזית שחורה הרבה יותר. בתחילת יוני כתב האנליסט עם השם הבדוי The Asian Investor באתר seekingalpha.com כי מטבע הקריפטו הקטן בדרך לגווע ולהגיע לשער של 0 דולר ולמות. לדבריו, זה יקרה אפילו עוד השנה.
 
אז בסוף 2021 מטבע הדוג'קוין לא נעלם לגמרי, אבל הוא מגיע לשער בו היה מלפני שנה, ובשעות אלה הוא נסחר סביב שער של 0.13 דולר. ירידה דרסטית ומפחידה, ירידה של 54% מאז יוני 2021, וקרוב מאוד לתחזית השחורה שיירד ב-67%. המרחק בין השער בו נסחר הדוג'קוין היום, לבין שיאו - 0.7 דולר, נראה רחוק מתמיד.
אז כמה הפסיד מי שהשקיע בדוג'קוין? התשובה לכך היא דווקא הפוכה. בסופו של יום היה לו רווח קטן מאוד, שעבר הרבה תנודות בשנה האחרונה. מי שהשקיע במטבע הקטן בדיוק לפני שנה, היה רוכש 1 דוג'קוין תמורת 0.008383 דולר. בהשקעה של 1000 דולר, הייתם מקבלים 119,289 מטבעות. כאשר המטבע היה בשיאו, המטבעות כבר היו שווים 88,273 דולר, והיה נבון מצד המשקיעים לפרוש בשיא. היום, שווים המטבעות 15,507 דולר. כך, שלמרות התנודותיות הרבה, עדיין השקעה של אלף דולר לפני שנה הייתה מניבה רווח של 14,500 דולר. השאלה היא: האם כדאי לצאת עכשיו או לחכות שהמטבע יעלה שוב?

גרף הדוג'קוין בשנה האחרונה. צילום מסך אתר יאהו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כותרת אדיוטית. השוק התמוטט כבעבר ואחכ ירקיע (ל"ת)
    ירון 01/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור