השוק

כך אילון מאסק הפיל את המניה של עצמו

האיש העשיר בעולם הצליח להכניס את מניית החברה לסחרור כלפי מטה לאחר שחשף פרט קטן שגרם למשקיעים החדשים שלה להבין שיכול להיות שהשקיעו בחברה בלי סיבה
מערכת ice |  4
אילון מאסק (צילום פייסבוק/ אילון מאסק, unsplash)
מניית טסלה נמצאת בשעות האחרונות בסחרור כלפי מטה, ואיבדה כבר יותר מ-4.5% משוויה בסגירת המסחר בוול-סטריט אתמול, כשהיא יורדת ממחיר של 1,208.6 דולר אל אזור ה-1,150 דולר נכון לשעה שתיים בצהריים – והירידה ממשיכה ללא הפסקה תוך כדי כתיבת הכתבה.

הסיבה לצניחה הפתאומית היא כנראה ציוץ שהעלה מנכ"ל החברה, אילון מאסק, בעשרה לארבע בבוקר לפי שעון ישראל. בתגובה לציוץ של מועדון מעריצי טסלה בעמק הסיליקון, שהראה את העלייה של המניה אתמול, הוא כתב: "אם משהוא מזה מבוסס על (ההודעה של) הרץ (על הזמנת 100,000 מכוניות טסלה), אני רוצה להדגיש שלא נחתם כל חוזה עדיין. לטסלה יש דרישה גבוהה בהרבה מ(יכולת)הייצור, ולכן נמכור מכוניות להרץ רק באותו רווח כמו (זה שבו הן מוצעות) לצרכנים. לעסקה עם הרץ לא תהיה כל השפעה על הכלכלה שלנו".
 
החשיפה של מאסק כי הודעתה של חברת השכרת הרכב הגדולה בעולם לפני שבוע, לפיה הזמינה 100,000 מכוניות חשמליות של טסלה, אינה נכונה וכי מדובר בהצהרת כוונות בלבד, גרמה כנראה לרבים לחשוש שרכשו את מניות החברה ללא סיבה. כזכור, העסקה הזו, שהוערכה בלפחות 4.4 מיליארד דולר, שיגרה את מניית טסלה לגבהים דמיוניים והעבירה אותה את הסטרטוספירה לחלל של הכוכבות ששוות טריליון דולר ומעלה – מועדון יוקרתי שבו היו עד לכניסתה של יצרנית הרכבים החשמליים רק 5 חברות.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    בועת הבועות
    אייל 11/2021/04
    הגב לתגובה זו
    3 0
    איך עיסקה של 4 מילירד גורמת להרמת שווי חברה ב200 מיליארד, הזייה
    סגור
  • 3.
    אין סיכוי
    איתן 11/2021/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הרץ לא שיחררה קמפיין רשמי עם טום בריידי ומאות רכבי טסלה רק כדי לבטל את העסקה בסוף. היא תצא לפועל.
    סגור
  • 2.
    כתבה מטופשת (ל"ת)
    עין 11/2021/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    כולה ירדה קצת, מה הפניקה,מימושים (ל"ת)
    Bengely 11/2021/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור