השוק

כמה ירוויח השופט בדימוס יורם דנציגר על בדיקת פרשת כלל ביטוח?

לאחר שמונה לבוחן חיצוני בפרשת כלל ביטוח, השופט בדימוס יורם דנציגר החל לבדוק את הסוגיה וצפוי לזמן לעדות את הצדדים, ביניהם היו"ר ומנכ"ל החברה. כלל צפויה להוציא מאות אלפי שקלים על הליך הבדיקה 
שרון טל | 
דני נווה, יורם דנציגר, יורם נווה (צילום מתוך יוטיוב כלכליסט,ויקיפדיה, מתוך עמוד הפייסבוק של יורם נווה)
השופט בדימוס יורם דנציגר, שמונה לבוחן חיצוני בפרשת כלל ביטוח, החל בהליך הבדיקה. דנציגר צפוי לבדוק בתקופה הקרובה את טענות הצדדים – המנכ"ל יורם נווה והיו"ר דני נווה, על רקע המהלך שהוביל היו"ר יחד עם בעלי מניות, להדיח את המנכ"ל המכהן.
כפי שפרסמנו ב"אייס", הטלטלה בכלל ביטוח החלה לאחר שיו"ר החברה דני נווה תכנן להדיח את המנכ"ל המכהן יורם נווה, על רקע אי שביעות רצונו ורצון בעלי מניות מתפקודו כמנכ"ל החברה. במכתבים ששלחו המנכ"ל והיו"ר לדירקטוריון החברה, הטיחו אחד בשני האשמות קשות. המנכ"ל יורם נווה, טען כי דני נווה פועל להדחתו מתוך "אינטרס אישי להציל את עורו"ומחשש שלא תחודש כהונתו של היו"ר באסיפה הכללית הקרובה. עוד ציין המנכ"ל כי החלטת היו"ר "כנראה נדונה במחשכים עם בעלי מניות מיעוט שיש להם עניין בהנהלה שתסייע להם באישור עסקאות בהן יש להם עניין אישי". בעלי המניות המיוחסים במכתב הם אלפרד אקירוב (4.9%), ואייל לפידות (4.2%).
היו"ר דני נווה תקף במכתב משלו, בו טען כי יורם נווה כשל בתפקידו כמנכ"ל "שנתיים אחרי שיורם נכנס לתפקידו, כלל עדיין במקום האחרון ביחס למתחרותיה, ברווחיות הנמוכה ביותר, בתשואה הנמוכה ביותר ובמכפיל על ההון העצמי הנמוך ביותר בשוק ההון. אם יורם היה נלחם למען כלל כפי שהוא נלחם נגדי, לא היה צריך להחליפו" כתב היו"ר דני נווה.
בוחן חיצוני, עו"ד ושירותי יחסי ציבור – בעלות של מאות אלפי שקלים
דנציגר צפוי לסיים את הליך הבדיקה עד סוף החודש ובינתיים כבר נפגש עם המנכ"ל, היו"ר והיועצת המשפטית של כלל ביטוח – עו"ד הדר ברין, מי שאפשרה ליו"ר, לטענתו, להיפגש עם בעלי מניות ולדון איתם בהדחת המנכ"ל. דנציגר אף צפוי לזמן השבוע את חברי הדירקטוריון של כלל אחזקות וחברת הבת כלל ביטוח, לצורך בדיקת טענות הצדדים.
קראו עוד ב-ice
מי שפנה מיוזמתו לבוחן דנצינגר וביקש להציג את עמדתו הוא יו"ר ועד עובדי כלל רוני רז. רז שיגר מכתב לדנציגר ובו כתב: "חשוב לי להציג בפניך בפגישה אישית את עמדת ועד העובדים בקרב הגרסאות בין יו״ר החברה למנכ״ל החברה. אני סבור שמחובתי להתריע על הכשלים שנחשפו בפני, במיוחד לאור הטלטלה העזה העוברת על החברה. רוני רז הוא גם מי שהפנה את הפנייה הראשונית לממונה על הביטוח משה ברקת כדי לנסות למנוע את הדחתו של המנכ"ל יורם נווה, עמו הועד ביחסים טובים.
הליך הבדיקה צפוי לעכב את הדחתו המסתמנת של המנכ"ל יורם נווה וככל הנראה יעלה לקבוצת כלל מאות אלפי שקלים, מאחר ושכרו של דנציגר נקבע על כ-2,400 שקל לכל שעת עבודה ובמקביל יסתייע דנציגר בשירותו של עו"ד נוסף. כלל ביטוח אף שכרה שירותי יחסי ציבור נפרדים לכל צד בסכסוך לטובת ניהול הפרשה בזירה התקשורתית, מה שהופך את הפרשה המדוברת להוצאה של מאות אלפי שקלים, שאם תתארך אף צפויה לחצות את רף מיליון השקלים.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה