השוק

ויקטורי מאכזבת, שופרסל פושרת - וזו מניית הקמעונאות המובילה של השנה

תשפ"ה הייתה חזקה גם עבור מניות הקמעונאות, שנהנו מביקושים חזקים וקפיצות בצריכה הפרטית בתקופת המלחמה - מי הייתה המניה המוצלחת ביותר בשנה החולפת?
רוי שיינמן |  9
רשתות המזון (צילום יחצ, גבע טלמור, אסף לב, באדיבות רמי לוי, יונתן בלום, shutterstock)
תשפ"ה הייתה שנה חזקה בבורסה, כשכזכור גם היא התנהלה ברקע המלחמה בעזה ולזמן קצר גם מלחמה באיראן - אלא שבעוד חברות מסוימות סבלו מסגירת סניפים בתקופה זו, רשתות השיווק דווקא חגגו.
רשתות השיווק נהנות מביקושים חזקים ויציבים גם ואולי בעיקר בתקופות של צמצום הפעילות במשק. בין אם בגלל פאניקה או בגלל הזמן הפנוי - הציבור נוהג לרכוש יותר בסופרים בתקופות של מתיחות ביטחונית שמשפיעה על המשק.
זה התבטא בדוחות הכספיים של רשתות השיווק לאורך השנתיים האחרונות, וזה התבטא גם במניות שלהן.
מי שהובילה בתשואה בתשפ"ה היא אלקטרה צריכה עם עלייה של 62% לשווי של 2.58 מיליארד שקל, חברת האם של רשת הסופרים קרפור, אם כי תחת החברה יש גם פעילויות נוספות כמו אדידס, מחסני חשמל ושקם אלקטריק.
אלקטרה צריכה השלימה את המהלך הגדול של הסבת סניפי יינות ביתן ומגה לקרפור, והרשת שבתחילת הדרך נראתה כמו משקולת גדולה על הפעילות הפכה לנכס אדיר, עם זינוק בפרמטרים התפעוליים והצהרות על הנפקה מתוכננת בסוף השנה הנוכחית או בתחילת השנה הבאה.
במקום השני מניית טיב טעם עם זינוק מרשים של 54.5% לשווי של 879 מיליון שקל בסוף תשפ"ה. החברה של שלום חגי גם כן רשמה שיפורים מרשימים בתוצאות, כשבדרך המנכ"ל ובעל השליטה מימש מניות, כשהמכירה הבולטת הייתה בחודש יולי האחרון, אז מימש חגי מניות בהיקף של כ-65 מיליון שקל.
גם רמי לוי הציגה תשואה מרשימה של 48% בתשפ"ה אותה סגרה בשווי שוק של 4.03 מיליארד שקל. הרבעון השני של 2025 היה הטוב בהיסטוריה של הרשת עם הכנסות שיא של 2 מיליארד שקל, עלייה של 9.3% לעומת 1.83 מיליארד שקל ברבעון המקביל, כשהרווח הנקי הסתכם ב-62 מיליון שקל לעומת 72 מיליון שקל ברבעון המקביל.
שופרסל ויוחננוף הציגו תשואות פושרות של 27% ו-20% בהתאמה, הרבה פחות מהתשואות במדדי הדגל בבורסה שעמדו על כ-60%. יוחננוף רשמה ברבעון השני צניחה של 23% ברווח לעומת הרבעון המקביל, אך בשנה שעברה רשמה החברה מחיקה של תשלום מבוסס מניות למנהלי זול סטוק, מה שמעוות את ההשוואה בין הרבעונים.
שופרסל הציגה ברבעון השני תמונה מדאיגה - למרות עלייה ברווח של כ-6% ל-196 מיליון שקל, ההכנסות דווקא ירדו ל-3.69 מיליארד שקל לעומת 4 מיליארד שקל ברבעון המקביל. החברה ייחסה את הירידה למהלכים יזומים של סגירת סניפים מפסידים ופתיחת סניפי "יוניברס" חדשים, אך התוצאות עדיין עוררו בקרב המשקיעים חשש שהצמיחה של הרשת מאטה.
במקום האחרון מניית ויקטורי עם עלייה צנועה של 10% בשנה החולפת. החברה של אייל רביד דווקא כן צמחה בהכנסות עם 661 מיליון שקל ברבעון השני לעומת 644.8 מיליון שקל ברבעון המקביל, אך הגידול בהוצאות המכירה והשיווק שחקו את הרווח שהסתכם ב-9.5 מיליון שקל לעומת 9.6 מיליון שקל ברבעון המקביל.
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    }}} שופרסל מעלה מחירים כאילו אין אלוהים.
    עממיקו 10/2025/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    }}} באזור שלי שופרסל אושר עד ורמי לוי יש מוצרים שבשופסל נמכרים ב70%יקר יותר מאושר עד.
    סגור
  • 8.
    ויקטורי
    ניסים 10/2025/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לצערי רשת שקרנית ועושקתוהלואי שהיו פותחים אושר עד היום נשארים בלי קונים
    סגור
  • 7.
    קמעונאות
    יוסי 10/2025/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה לא מתעלמים מחצי חינם ,אולי כי הם זולים ,והכי נקי שם
    סגור
  • 6.
    אאא
    בבב 10/2025/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נכון שפנים אין להם דאגות
    סגור
  • 5.
    נוכל
    בבב 10/2025/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רמי לוי
    סגור
  • 4.
    ח
    אנוי 10/2025/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קישקוש
    סגור
  • 3.
    יריקות
    שמואל 10/2025/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חרטה ברטה. לא מדוייק מה שמספרים לך
    סגור
  • 2.
    סליחה אבל את מי זה מעניין (ל"ת)
    אממ 10/2025/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    נגמרו השפנים בכובע
    הצודקת 10/2025/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למכור את מניית שופרסל אחרת זה לספוג הפסדים. לצאת ברווח ולא בהפסד, כבר אין להם שום אסטרטגיה נגמר ההתייעלות. רבים עם כולם ויאבדו מלא ידע אירגוני
    סגור