השוק

האנליסטים מנמיכים תחזיות לביצועים של החברות בעונת הדוחות הקרובה

עונת הדוחות בארה"ב מתחילה והאנליסטים חלוקים על מידת הרווחיות שתוצג במעלה הדרך; בחברת ההשקעות Leverage Shares מעריכים שכדי לתמוך בצמיחה הפדרל ריזרב יוריד את הריבית פעם נוספת בחודש נובמבר
ניצן כהן | 
נאסדק (צילום shutterstock)
עונת הדוחות בארה"ב מתחילה והאנליסטים מנמיכים תחזיות לתקופה הקרובה אבל מעריכים כי בנובמבר יוריד הפדרל ריזרב את הריבית פעם נוספת.
לפי מדד המחירים לצרכן, האינפלציה בספטמבר ירדה ל-2.4% ברמה השנתית. זהו החודש השישי שבו האינפלציה יורדת וזו הרמה הנמוכה ביותר מאז פברואר 2021, אומרת ויולטה טודורובה אנליסטית מחקר בחברת Leverage Shares, במקביל, הכלכלה האמריקאית נכנסת למסלול של צמיחה מתונה יותר, כאשר התמ"ג הריאלי אף עשוי להתכווץ.
"לפי התחזיות, ברבעון הרביעי הכלכלה האמריקאית אמורה לצמוח ב-2% בחישוב שנתי, לעומת 3.1% ברבעון המקביל ב-2023, ובשנה הבאה צפויה הצמיחה לעמוד על 1.8%. לאור זאת, הפד צפוי להמשיך ולהוריד את הריבית בישיבה בנובמבר".
באשר לדוחות הכספיים היא אומרת כי "עונת הדו"חות לרבעון השלישי מתחילה להעלות הילוך, כאשר הציפיות נמוכות יותר בהשוואה לרבעון הקודם. לקראת עונת הדו"חות ראינו את האנליסטים מורידים את תחזיותיהם כמעט בכל המגזרים, מלבד מגזרי הטכנולוגיה והפיננסים, שדווקא לגביהם התחזיות דווקא הועלו.
"המגזרים עם התחזיות הנמוכות ביותר הם תחבורה ואנרגיה. אם בחודש יולי צפו האנליסטים כי חברות ה-S&P500 ירשמו גידול של 6.9% ברווחים, כעת הציפיות הן לגידול של 3.1% בלבד. לגבי חברות הטכנולוגיה, הציפיות הן לגידול של 11.5% ברווח, ובלעדיהן - החברות המובילות צפויות לרשום גידול שלילי של 0.2% ברווח. עם זאת, למרות הציפיות הנמוכות, התחזיות לגבי הרבעון הבא, רבעון 4, דווקא חיוביות.
"שוק השבבים הציג תמונה מעורבת עד כה בעונת הדו"ח, כאשר מצד אחד ראינו דו"ח חזק של יצרנית השבבים TSMC, ומנגד יצרנית מכונות הליתוגרפיה ASML דווקא ציננה את האופטימיות. ואולם, ייתכן כי הדבר נובע בעיקר מתמהיל לקוחות שונות, כאשר שתי לקוחות של ASML אינטל וסמסונג משהות רכש של מכונות, ואילו לקוחותיה של TSMC כמו אנבידיה וקואלקום רק מגבירות את הייצור. ככלל, שוק השבבים נמצא בתנופה על רקע הביקוש לשבבי AI וסמרטפונים, אבל ישנם סיגמנטיםם בשוק, כמו מחשבים אישיים, שמדשדשים".
פול מרינו סמנכ"ל הכנסות בחברת ETFs Themes:  "חברות שלא יציגו תחזית חיובית לעתיד, ייענשו על ידי המשקיעים. הבנקים הגדולים התחילו את עונת הדו"חות בצורה חזקה עם מספרים מרשימים. עם זאת, אנחנו רואים שחברות שמפרסמות תחזיות נמוכות - משלמות על כך ביוקר, כמו למשל אמריקן אקספרס, ASML ו-CVS. המשקל הגדול שמקנים המשקיעים לתחזית, על פני הנתונים הרבעוניים, בולט במיוחד מאז התחיל הבנק הפדרלי להעלות את הריבית. על כן, אנחנו מעריכים שזו עשויה להיות עונת דו"חות חזקה עבור חלק מהחברות, ואכזרית עבור אלה שלא יציגו אופק לצמיחה עתידית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה