השוק

יצחק תשובה נערך לעסקת eni: מכר כ-6% מאיתקה ב-60 מיליון פאונד

קבוצת דלק שבשליטת איש העסקים יצחק תשובה עושה צעד נוסף לקראת עסקת המיזוג של eni ואיתקה; כחלק מהמלך וכדי לשמור על החברה הממוזגת כחברה ציבורית הייתה קבוצת דלק צריכה לרדת בהחזקות ומכאן היא מימשה היום כ-6% מאיתקה מה שיכניס לקופה 60 מיליון פאונד
ניצן כהן |  1
יצחק תשובה (צילום פלאש 90, shutterstock)
קבוצת דלק שבשליטת איש העסקים יצחק תשובה עושה היום צעד נוסף לקראת מיזוג איתקה עם eni. במסגרת ההסכם צריכה הייתה למכור קבוצת דלק 6% מאיתקה ולרדת בהחזקות שלה לכ-82%. קבוצת דלק ניצלה את ההזדמנות ומכרה הבוקר את חבילת המניות תוך שיוזרמו לקופתה 60 מיליון פאונד.
העסקה בוצעה לפי מחיר של 102 פני למניה זאת בעוד מחיר המניה בבורסה עומד כרגע על 105 פני למניה. מכירת המניות על ידי קבוצת דלק אמורה להוריד הרבה לחץ מהמסחר במניות איתקה.
נזכיר כי המיזוג בין איתקה ל-eni מדבר למעשה על מיזוג פעילות eni בריטניה לתוך איתקה. eni בריטניה מחזיקה היום ב-4 בארות נפט. לאחר השלמת העסקה אמורה קבוצת דלק להחזיק בכ-53% ממניות החברה הממוזגת, כ-37% יוחזקו בידי eni ואילו הציבור צריך להחזיק ב-10% ממניות החברה הממוזגת מה שיאפשר לה להמשיך להיחסר בלונדון.
המכירה של חבילת המניות היום היא למעשה חבילת מניות שבדילול מלא תביא את החזקות הציבור בחברה הממוזגת ל-10% ולכן מדובר בתהליך משמעותי בקידום העסקה שנחתמה בחודש אפריל השנה.
לאחר השלמת העסקה אמורות עתודות הנפט של איתקה לגדול ב-100 מיליון חביות נפט כשלמשך 15 שנה אמורות העתודות של איתקה לגדול בשווה ערך ל-600 מיליון חביות נפט. איתקה תוכל להגדיל את קצב ההפקה היומי שלה בעוד 100 אלף חביות נפט ביום. בסך הכל, העסקה צפויה לייצר תזרים מזומנים עם יעד של איתקה לחלוקות דיווידנד של עד 500 מיליון דולר בשנה הבאה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תמיד קורה הפוך.ממה שאתם מנבאים
    זוכר שהספדתם אותו 10/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ?????????????????????? תלמד להפסיד בבחירות כמו גבר-----בכיין לוזר חמוץ עלוב??????????????
    סגור