השוק

בנק לאומי מצטרף לחגיגה: ינסה לשבור החודש שיא גיוסים | כל הפרטים

למבול ההנפקות שצפוי החודש מצטרף בנק לאומי שינסה לגייס בטווח של 2 עד 4 מיליארד שקל; גורמים בשוק ההון: "כולם מבינים שאם לא יגייסו עכשיו כסף והרבה מאוד ממנו, הממשלה תגרור אותנו למקום שהתשואות יעלו מדרגה נוספת ולכן כדאי לעשות את זה עכשיו"
ניצן כהן |  2
חנן פרידמן (צילום Magma Images, shutterstock, פלאש 90)
בנק לאומי מצטרף לגל ההנפקות שצפוי החודש. לאומי נערך לגיוס של עד 4 מיליארד שקל בהנפקה משולבת של אג"ח ונע"מים שקיבלו את הדירוג AAA ישראלי ממעלות S&P. כרגע הדירוג עומד על 1.75 מיליארד שקל אבל בשוק ההון אומרים שלא מן הנמנע שהבנק יכפיל את היקף הגיוס ככל שהמוסדיים יזרימו ביקושים. כך נודע ל-ice.
צריך לזכור שכרגע שוק האג"ח המקומי סובל מסוג של דיסטרס בלל מבול הנפקות. המדינה לוקחת החודש בשוק האג"ח 18 מיליארד שקל ובנק דיסקונט אמור לקחת סדר גודל של 3 מיליארד שקל ועוד שורה של הנפקות צפויות בהיקף כולל של לפחות 6 מיליארד שקל. כך שבסופו של יום אנחנו נמצאים בחודש של הנפקות גדולות שאמורות לחוץ את התשואות כלפי מעלה.
כאן המקום לציין שבימים האחרונים התקיימו שתי מסיבות עיתונאים. האחת של נתניהו שהעביר מסר לפיו הוא מתכן למשוך את המלחמה לאינסוף והשניה של שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', שבאופן תיאורטי בישר על תחילת עבודה על תקציב 2025 אבל שניהם הכניסו את כולם ללחץ שכן ללא הפסקת המלחמה וללא צעדים נחושים לצמצום הוצאות הממשלה (כולל ובעיקר הכספים האינסופיים לתחזוקת הקואליציה) הרי שאנחנו נמצאים על סיפו של בור כלכלי לא פשוט שהמשמעות המיידית שלו - עלייה בתשואות האג"ח.
כך או אחרת ובהינתן נתוני המאקרו ומסיבות העיתונאים של נתניהו וסמוטריץ', ברור לכל כי בנק ישראל לא יוכל להוריד את הריבית בטווח הנראה לעין (הנגיד אמר בריאיון ל-ice שהתנאים כרגע להורדת ריבית יכולים להבשיל רק במחצית השניה של השנה הבאה) ולכן החברות מפנימות שכדאי להן לגייס עכשיו כסף, כמה שיותר מהר וכמה שיותר כסף, רגע לפני שהממשלה גוררת אותנו למקומות שיביאו את התשואות לעלות רמה נוספת למעלה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הנפקת אג"ח
    ג'אק 09/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לאומי מנפיק אג"ח כנגד מה? המוניטין? הנכסים שנמכרו? מה הם תנאי האג"ח?
    סגור
  • 1.
    הגדרה של גיוס!!!!
    אנצי!!!! 09/2024/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גיוס זה כשאנשים לבנים שולחים אנשים שחורים,להלחם באנשים צהובים כדי להגן על מדינה שהם לקחו מהאנשים האדומים-ג'ימס ראדו על מלחמת וייטנאם!!!!
    סגור