השוק

הכלכלן הראשי של לידר: הגיוסים של האוצר - תומכים בעליית התשואות

משרד האוצר יגייס החודש 18 מיליארד שקל כדי לממן את הגירעון של הממשלה; יונתן כץ, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות לידר שוקי הון מנתח את התהליך ומעריך שהלחץ אל תשואות האג"ח ימשך
ניצן כהן | 
יונתן כץ (צילום איה בן עזרי)
שורה של נתוני מאקרו לא מזהירים על הכלכלה הישראלית התפרסמו לאחרונה כשכל אלה הביאו את בנק ישראל למסקנה שלפחות עד לאמצע השנה הבאה, בהינתן תרחיש האמצע של המשך המלחמה עד לסוף השנה, יהיה קשה לשקול הורדת ריבית בישראל.
המסקנה של נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון מתכתבת היטב עם הנתונים הגולמיים של הכלכלה הישראלית שהמרכזיים שבהם: אינפלציה גבוהה מיעד יציבות המחירים, צמיחה נמוכה והיעדר דיונים מקצועיים ואחראיים על תקציב 2025.
בהינתן תנאי הרקע האלה הרי שמעניין לראות איך יגיבו המשקיעים לגיוס הכסף של האוצר, גיוסים שנועדו לממן את הגירעון הגבוה של הממשלה. הכלכלן הראשי של בית ההשקעות לידר שוקי הון, יונתן כץ מעריך שתנאי הרקע האלה יביאו לעליית תשואות האג"ח בגיוס הגדול שיהיה החודש.
"האוצר ינפיק 18 מיליארד שקל בספטמבר" כותב כץ ללקוחות בית השקעות "האוצר ישמור על קצב הגיוס השבועי של 3.6 מיליארד שקל לשבוע, בחמישה שבועות של הנפקה בספטמבר, זאת בדומה לחודשים הקודמים. מדובר בסך הכול גיוס של 18 מיליארד שקל, לעומת פדיון של 1.7 מיליארד שקל. האוצר עדיין סבור שהגירעון השנה לא יחרוג משמעותית מהיעד של 6.6% תוצר (תחזית לידר: 7.2%), ולכן שומר על קצב גיוס שבועי קבוע.
"יחד עם זאת, בספטמבר האוצר מאריך את המח״מ הממוצע של ההנפקות ל-6.3 שנים מ-5.8 שנים בחודש אוגוסט ו-5.5 שנים ביולי. הארכת המח״מ הממוצע במצב של אי וודאות פיסקאלית לגבי תקציב 2025 וחולשה בביקוש מכיוון הזרים עלולה לתמוך בעליית תשואות" כותב כץ.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה