השוק

קרנות הנאמנות: הציבור הזרים 8 מיליארד שקל לתעשיה

מנתונים שנאספו ועובדו על ידי בית ההשקעות מיטב עולה כי בחודש יולי הוזרמו לקרנות הנאמנות ביקושים של 8 מיליארד שקל; כמעט 5 מיליארד שקל מסכום הזה הוזרם לקרנות הכספיות שמנהלות נכון להיום רבע מנכסי התעשייה
ניצן כהן | 
בורסה בישראל-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
הציבור הזרים לתעשיית קרנות הנאמנות 8 מיליארד שקל בחודש יולי. כך עולה מנתונים שנאספו ועובדו על ידי בית ההשקעות מיטב. מהנתונים עולה כי כמעט 5 מיליארד שקל מהסכום הזה הוזרמו לקרנות הכספיות שמנהלות כיום כרבע מנכסי התעשייה כולה.
אם כן, צריך להסתכל היטב על האופנה של הזרמת הכסף לקרנות הכספיות, כאן צריך להבין היטב את המנגנון של הקרנות האלה שכן מחד הן מניבות תשואה עודפת על הפקדון הבנקאי אולם מהצד השני הן לא מתאימות לכל אחד ונסביר.
באופן עקרוני הפיקדון הבנקאי הוא עדיין האפיק הפופולרי ביותר לניהול עודפי מזומנים של הציבור, עודפי מזומנים שלציבור אין צפי שיזדקק להם בטווח הזמן שנראה לעין. כאן נכנסות למשחק הקרנות הכספיות, אלה משקיעות את הכסף בכל מה שמוגדר ״מזומן״ וזה אומר כל מה שהופך להיות נזיל בטווח של 3 חודשים.
אז באופן עקרוני, כשמערכת היחסים שבין הלקוח לבנק היא מורכבת יותר, כלומר הוא צרכן אשראי וכן הלאה, הרי שלפיקדון הבנקאי יש יתרון שכן הבנק מתייחס לפיקדון כבטוחה קשיחה הרבה יותר מקרן נאמנות ויש לכך מחיר בדמות התשואה. קרן כספית מיועדת באופן עקרוני למי שמערכת היחסים שלו עם הבנק פשוטה יותר והוא מחפש תשואה גבוהה יותר מהפיקדון הבנקאי מבלי לסכן את הכסף, או נכון יותר עם סיכון נמוך מאוד.
לקרן כספית יש יתרון נוסף בדמות ׳מגן מס׳. זה אומר שעל קרן כספית משלמים מס רווחי הון שזה אומר 25% על הרווח הריאלי בעוד על פיקדון משלמים מס של 15% זה אומר שבתקופות של אינפלציה יש לקרן כספית יתרון על פני הפיקדון הבנקאי ולהיפך.
כך או אחרת, הציבור כרגע מעדיף את הקרנות הכספיות שהן מוצר חליפי לפיקדון הבנקאי ואלה חדשות שניתן לראות אותן טובות מנקודת המבט הזו.
מהנתונים עולה כי נכון להיום סך תעשיית קרנות הנאמנות שהן מכשיר מצויין לניהול השקעות עבור הציבור הרחב, מסתכם בכ-532 מיליארד שקל כשרבע מהסכום הזה נמצא בקרנות הכספיות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה