השוק

בנק דיסקונט מזהיר את מי שיושב על הגדר: זה מה שיקרה למחירי הדירות

נירה שמיר, הכלכלנית הראשית של בנק דיסקונט מעריכה שמחירי הדירות ימשיכו לעלות ואלה חדשות פחות טובות למי שיושב על הגדר; שמיר מעריכה שעליית מחירי הדירות תלחץ את האינפלציה כלפי מעלה וגם אלה חדשות פחות טובות
ניצן כהן |  5
שוק הנדלן-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
נירה שמיר, הכלכלנית הראשית של בנק דיסקונט מעריכה שלאור התפתחות נתוני המקרו של ישראל, הרי שמחירי הדירות ימשיכו לעלות ואלה חדשות טובות פחות למי שישב על הגדר בתקופה האחרונה.
באשר להתפתחות האינפלציונית, כותבת שמיר כי "כצפוי מדד חודש יוני עלה ב-0.1%. קצב האינפלציה השנתי עלה מ-2.8% ל-2.9%, ואינפלציית הליבה (האינפלציה בניכוי אנרגיה, פירות וירקות) עלתה מ-2.2% ל-2.5%.
"העליות הבולטות נרשמו בסעיף הדיור (מהווה כרבע מהמדד הכללי), כאשר הרכיב המרכזי בסעיף זה - מחירי השכירות בחוזים מתחדשים, עליה בקצב שנתי מ- 1.9% ל-2.6%, במחירי המלונות ובתי ההארחה בארץ שמזנקים ב-8.7%, מחירי נסיעה לחו"ל עלו ב-2.4%, וביטוחי הרכב מוסיפים להתייקר, עלו ב-0.5% וב-8% בקירוב במהלך 12 החודשים החולפים.
"מנגד, מחירי הפירות ירדו ב-4.5%, אולם עלו בכ-11% בהשוואה ליוני 2023, מחירי הדלק יורדים ב-4.6%, לאחר עליה חדה (13%) במהלך החודשים ינואר-מאי, ומחירי ביטוחי בריאות ירדו ב-0.9%, על רקע כניסת הרפורמה בחברות הביטוח.
"מחירי הדירות (שאינם כלולים במדד) ממשיכים לעלות ב- 0.8% בחודש יוני, ובמצטבר בחצי השנה החולפת עלו ב-5.3%. אנו סבורים, כי עליית המחירים תמשך, לאור העליה החדה בהיקף רכישת דירות, לצד ירידה במספר חודשי ההיצע והמחסור בעובדים בענף הבניה. עליית המחירים צפויה לחלחל למחירי השכירות, ולהשפיע על האצה בסעיף הדיור, המהווה את אחד הסיכונים המשמעותיים כגורם אינפלציוני. זאת במקביל, לשוק העבודה ההדוק, ירידה נוספת באבטלה ועליה מואצת בשכר, ובנוסף, המדיניות הפיסקאלית המרחיבה המהווה אף היא גורם אינפלציוני.
"אנו מעריכים שבסוף השנה תעמוד האינפלציה על 3.2% ו-3% שנה קדימה. עם זאת, לנוכח המצב הגיאופוליטי, קיימת רמה גבוהה מאד של חוסר וודאות, ולפיכך, האינפלציה בפועל עשויה לסטות באופן לא מבוטל מתחזית זו" מסיימת שמיר.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    לאן יעלו מי יקנה
    חיים 07/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מחירי הדירות ירדו בלי ספק בלי לפגוע בקפיטליסטים זאת המגמה סוג של סטארטאפ
    סגור
  • 2.
    אל תהיו בטוחים
    פ 07/2024/22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מי שעושה עסקאות אלו מבוססים ממרכז הארץ. אל תקפצו להסיק מסקנות רוחביות, מוקדם מאד.
    סגור
  • 1.
    כולם בורחים לחול איך בידיוק מחיר עולה
    דודי 07/2024/22
    הגב לתגובה זו
    3 1
    גברת אולי תתעדכני בסטטיסטיקה
    סגור
  • כל אדם שלישי מהבית שספר ילדים עוזב לחול
    תופעת מדבקת 07/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לא מאמינים ??. תבדו כל זוג צעיר פשוט בורח מישראל אחרי 7 באקטובר יש אי אמון במערכת ברמה מדאיגה אנשים עושים רילוקיישן. הספינה טובעת ושלא יבלבלו תשכל .
    סגור
  • החלשים בורחים
    בן 07/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החזקים השורשיים נשארים
    סגור