השוק

מנהל ביט מסיים את תפקידו ועוזב את בנק הפועלים

עמית דדוש שניהל את פעילות  ביט בבנק הפועלים הודיע לבנק על כוונתו לסיים את התפקיד; דדוש יעבור לארה"ב; מדובר בעזיבה שיוצרת "כאב ראש" למנכ"ל שיחליף את דב קוטלר
ניצן כהן |  4
עמית דדוש, מנהל תחום ביט בבנק הפועלים (צילום אור דנון)
עמית דדוש, מי שניהל את ביט בבנק הפועלים הודיע על כוונתו לעזוב את התפקיד ואת בנק הפועלים. דדוש יעזוב לסטרט אפ בארה"ב. מבנק הפועלים נמסר כי  "עמית הודיע על כוונתו לבצע רילוקיישן משפחתי לניו יורק, לטובת הזדמנות חדשה בסטרטאפ. עמית הוא יזם בנשמה, ואנו מודים לו על קדנציה מוצלחת ובטוחים בהצלחתו בתפקיד החדש".
העזיבה של דדוש את הבנק הופכת להיות כאב ראש למי שיחליף את המנכ"ל הפורש דב קוטלר שכן ביט אמורה להיות אחד ממנועי הצמיחה של בנק בפועלים בשנים הקרובות. ביט היא אפליקציית התשלומים הגדולה בישראל עם נתח שוק גבוה לאין שיעור ביחס למתחרה פייבוקס, וזה יוצר מקפצה משמעותית לבנק הפועלים במעלה הדרך.
הסיפור של ביט תלוי מאוד בזהות של מנכ"ל בנק הפועלים שיחליף את קוטלר שכן אמנם כרגע ביט נמצאת תחת רגולציה מחמירה אבל לאורך זמן הרגולציה הזו תפחת או לפחות תשנה את פניה ותאפשר לביט ושכמותה להיות חוד החנית של המערכת הפיננסית/ בנקאית ובנק כמו בנק הפועלים לא יכול להרשות לעצמו לא להיות במשחק הזה.
ביט אמנם מפסידה כסף ולמעשה בנק הפועלים מסבסד את הפעילות שלה אבל  ניתן לראות את הסבסוד הזה כהשקעה ופחות  משהו תפעולי שצריך להניב רווחים כאן ועכשיו. בבנק לאומי לדוגמה החליטו שלא להיכנס לתהליך הזה ולעצור את פעילות לאומי פיי שאמורה הייתה להתחרות בביט.
היציאה של בנק לאומי  מהמשחק הזה השאירה את המגרש לשני  שחקנים: ביט ופייבוקס. פייבוקס מנסה להיות גורם שלם יותר מאשר העברה של כסף (micro-payment) מאדם לאדם או מגורם אחד לגורם שני. פייבוקס מנסה להיות סוג של בנק קטן שמנהל יתרות מזומנים נמוכות שעוברות מהר מאחד לשני. 
אם נסתכל לרגע על פייבוקס כאפליקציה היחידה שבאמת יכולה (ללא רגולציה מיוחדת) להיות סוג של שחקן משמעותי בחיים הכלכליים היום-יומיים, הרי שהמשחק הוא כזה: מעבירים כסף מאחד לשני, כשאד הצדדים לא זקוק לכסף באופן מיידי הוא משאיר אותו באפליקציה כדי לעשות שימוש עתידי בכסף. בינתיים הוא צובר ריבית על יתרת המזומנים שלו וזה באופן תיאורטי, יכול לעודד את המשתמש לא למהר להעביר את הכסף שנצבר לו גם אם הוא בסכומים שהם כבר לא micro-payment וכן הלאה.
אז אם אנחנו מסתכלים על עולם התשלומים ככה, הרי שלביט יש הרבה מה להגיד אבל אם זו לא תהיה ביט הרי שצריך שתהיה אפליקציה פופולרית אחרת כדי שהשוק הזה יעמוד בציפיות הגדולות שתלו בו אך לפני מספר של שנים, כ"מחולל תחרות".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    כסף מזומן
    אזרח 06/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חבר נאמן
    סגור
  • 3.
    בעל עסק
    יניב 06/2024/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כבעל עסק ההגבלה של 50 אלף בשנה ממש מעיקה. רוב הלקוחות שלי התמכרו לביט ורוצים ישר לשלם דרך האפליקציה ומהר מאד נסגרת לי האפשרות לגבות בביט אלא אם אני משתשמש באפליקציה מצד ג'.
    סגור
  • 2.
    אפליקציית פח מאז שעברו לגירסה החדשה לא עובד על שום מכשי
    אני 06/2024/24
    הגב לתגובה זו
    0 2
    התנתקתי מביט והחיים שקטים
    סגור
  • 1.
    לא כאב ולא ראש
    בורג 06/2024/24
    הגב לתגובה זו
    1 1
    עם כל הכבוד לו הוא תקופה קצרה שם, וכמה שהוא לא יהיה בכיר.. הוא עדיין בורג במערכת כזן גדולה ומורכבת. אז עשיתם דרמה כשאין שום כלום.. עוד עובד שמחליף עבודה
    סגור