השוק

מבנה נדל"ן משנה אסטרטגיה: ה-NOI יצמח ל-1.3 מיליארד שקל?

חברת מבנה נדל"ן בניהולו של עוזי לוי, דיווחה על האסטרטגיה העסקית שלה לחמש השנים הקרובות, במסגרתה צופה החברה צמיחה של 60%-65% ב-NOI שלה לרמה של 1.25-1.3 מיליארד שקל, ובמקביל גידול של 49%-58% ב-FFO שלה עד לרמה של 900-950 מיליון שקל. התוכנית המלאה לפניכם
מערכת ice | 
עוזי לוי (צילום עופר חן)
חברת מבנה נדל"ן בניהולו של עוזי לוי, דיווחה הבוקר (שני) על האסטרטגיה העסקית שלה לחמש השנים הקרובות. התוכנית, המוצגת היום בכנס משקיעים של החברה שהתקיים במרכז הכנסים של הבורסה בת״א, נועדה לתמוך בצמיחה ארוכת טווח,  מיצוי הערך בתיק הנכסים הקיים, ביצוע מהלכי צמיחה מבוססי רכישות בתחומי ליבת פעילותה של החברה, ושדרוג משמעותי של תשתיות הניהוליות והטכנולוגיות של החברה.
התוכנית תבוצע תוך שמירה על איתנות פיננסית גבוהה, והיא נוקבת ביעדים עסקיים לשנים הקרובות. בהתאם לתכנית, צופה החברה צמיחה של 60%-65% ב-NOI שלה לרמה של 1.25-1.3 מיליארד שקל, ובמקביל גידול של 49%-58% ב-FFO שלה עד לרמה של 900-950 מיליון שקל. כמו כן, במהלך השנים מציינת החברה, כי גלום רווח יזמי בסך של כ-419 מיליון שקל בפרויקטים השונים שהיא מקימה בתחום המגורים.
למבנה כ-1.65 מיליון מ"ר שטחים מניבים ברחבי הארץ, כאשר על פי התוכנית האסטרטגית הם צפויים לגדול בכ-17% בשנים הקרובות לכ-1.9 מיליון מ"ר. היקף ההשקעה בצפוי ב-5 השנים הקרובות בהקמה, תכנון ושדרוג נכסים, אשר יגדילו את תיק הנכסים המניבים של החברה נאמד בכ-4 מיליארד שקל.
במקביל, מעדכנת החברה כי בכוונתה לממש נכסים בכ-350 מיליון שקל, בהם נכסים בחו"ל, ובעיקר נכסים שאינם אסטרטגיים לחברה וללא פוטנציאל השבחה, לרבות נכסי משרדים CLASS B ללא פוטנציאל השבחה. 
באשר לחלוקת רווחים, החברה מציינת בתוכניתה כי בכוונתה לחלק מדי שנה עד 50% מה-FFO השנתי של החברה, וזאת בהתחשב בכך שעל פי החלטתה בתוכנית, יחס המינוף (חוב ל-CAP נטו) של החברה לא יעלה על 50%. 
מבנה מתייחסת בתוכנית האסטרטגית לכוונתה לנצל את הנזילות הגבוהה של החברה לצורך הרחבת פעילותה בתחומי הליבה של החברה – מסחר, תעשיה, לוגיסטיקה ודאטה סנטרים (מרכזי נתונים) על ידי ניצול הזדמנויות בשוק הנדל"ן. בנוסף מתייחסת התוכנית לחיזוק השדרה הניהולית של החברה.
בהקשר זה, עדכנה החברה בחודשים האחרונים על שלושה מינויים משמעותיים: יובל מגור מונה לתפקיד סמנכ"ל תפעול ותחזוקה, צחי דוד (לשעבר הממונה על תקצבי הנדל"ן במשרד האוצר) מונה לסמנכ"ל תכנון, השבחה ופיתוח עסקי, איתי וקנין מונה לסמנכ"ל כספים ואלכס מיינסטר מונה לסמנכ"ל אסטרטגיה. במסגרת התוכנית האסטרטגית, שפורסמה הבוקר, מעדכנת החברה על מינוי נוסף: גדעון אקשטיין שימונה לסמנכ"ל ההנדסה.
במסגרת פעילות הייזום, למבנה כיום 8 פרויקטים המצויים בשלבי הקמה, בהיקף כולל של 141 אלף מ"ר של נדל"ן מניב ו-936 יחידות דיור למכירה ולהשכרה. בין הפרויקטים נמצא פרויקט הדגל של החברה, פרויקט הסוללים בתל אביב, הכולל עירוב שימושים של כ-68 אלף מ"ר משרדים ומסחר ו-360 יחידות דיור.
הקמת הפרויקט צפויה להסתיים ברבעון הראשון של שנת 2026 והוא עשוי להניב לחברה NOI של 109-117 מיליון שקל. למבנה 18 פרויקטים נוספים בשלבי תכנון מתקדמים בהיקף כולל (100%) של 942 אלף מ"ר של נדל"ן מניב, 2,101 יחידות דיור למכירה ולהשכרה ו-18MW של דאטה סנטרים.
פרויקט אסטרטגי נוסף שמקדמת החברה בימים אלה ומצוי בשלבי תכנון מתקדמים הינו פעילות הדאטה סנטרים בשותפות עם ענקית הנתונים Digital Reality. החברה יוזמת לצד שותפתה הקמת מרכז נתונים ראשון בפתח תקווה על שטח של כ-10 דונם ובהיקף של כ-18MW.
השלב הראשון של הפרויקט נמצא בשלבי הכנה להיתר אשר צפוי להתקבל ברבעון השלישי של השנה. התחלת הבניה של הפרויקט צפויה ברבעון השני של שנת 2025, סיום העבודות ומסירת המתקן צפוי במחצית השנייה של שנת 2026.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה