השוק

שופרסל וטיב טעם הפתיעו את האנליסטים - זה מה שהם חושבים

דוחות שופרסל וטיב טעם הפתיעו לטובה את המשקיעים והאנליסטית שירה אחיעז ניתחה את הדוחות של שתי החברות ויש לה מסקנות; כל הפרטים על תגובת האנליסטים לדוחות שופרסל וטיב טעם
ניצן כהן |  2
שופרסל וטיב טעם (צילום shutterstock)
עונת הדוחות בתל אביב הסתיימה ומטבע הדברים אנחנו מסתכלים על דוחות קמעונאיות המזון. אלה נמצאות בחזית החיכוך בין הצרכן ליוקר המחיה ומכאן שהלחץ עליהן לא מבוטל כלל ועיקר. האנליסטית שירה אחיעז מבית ההשקעות IBI ניתחה את הדוחות של שופרסל וטיב טעם ויש לה מסקנות מעניינות.
בשורה התחתונה כותבת אחיעז כי "אנו ממליצים על הגדולה והקטנה בענף – שופרסל וטיב טעם. להערכתנו, שופרסל צפויה להמשיך במהלכי ההתייעלות (דוגמת צמצום העובדים במטה) לאור הכניסה של האחים אמיר להנהלת החברה, זאת לצד תרומה צפויה בתחום הסחר של פעילות הליבה, ואילו טיב טעם להערכתנו צפויה להציג שיפור בתוצאות בעיקר בשל מיצוי הסינרגיות עם חברת זילבר ותרומת תכנית הנאמנות החדשה".
אחיעז כותבת עוד כי "אנו סבורים כי הדוחות של רשתות שיווק המזון לרבעון הראשון של השנה היו טובים, מעט מעל לצפי המוקדם שלנו. הסיפור העיקרי בדוחות נגע בכך שרוב החברות הפועלות בגזרה הצליחו להציג צמיחה בשורת ההכנסות על אף עיתוי חג הפסח שבשנת 2023 גולם ברבעון הראשון ואילו השנה תרומתו צפויה ברבעון השני.
"להערכתנו, הצמיחה נבעה בעיקרה לאור מגמת עליית המחירים בשוק לצד מיעוט בטיסות לחו"ל על רקע המלחמה, כך שרוב קמעונאיות המזון הצליחו להציג עלייה בנתוני ה-SSS. בנוסף, אנו מעריכים כי פתיחת סניפים חדשים ומנועי צמיחה המשיקים לתחום המזון המסורתי (דוגמת רשת BE בשופרסל, פעילות זול סטוק ביוחננוף) תמכו בשורת ההכנסות.
"בתוך כך נציין כי לפי נתוני סטורנקסט, היקף המכר הכספי של שוק מוצרי הצריכה בישראל הציג עלייה של 3.4% ברבעון הראשון (בהשוואה למקביל), זאת הודות לעליית מחירים בשיעור של 3.8%, כאשר מבחינה ריאלית מדובר בירידה של 0.4%. ראוי לציין לחיוב את חברת טיב טעם, אשר הציגה עלייה דו-ספרתית בחנויות זהות, בעוד שרמי לוי היא החברה היחידה בסקטור שרשמה ירידה בפרמטר זה.
"בהיבט הרווחיות הגולמית רוב החברות הצליחו להציג שיפור בשולי הרווח (בהשוואה לרבעון המקביל), כאשר הרווחיות הגולמית הממוצעת בענף עמדה על 27.5%. על אף המשך התייקרות בקשת רחבה של תשומות, בין היתר על רקע העלייה באינפלציה, רוב החברות הציגו שיפור בשולי הרווח התפעולי, כאשר הרווחיות התפעולית הממוצעת בענף (בנטרול אחרות) הסתכמה ב-5.1% ברבעון הראשון של השנה" היא מסיימת.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    זה בזכות השינקן שקניתי (ל"ת)
    אין על טיב טעם 06/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    יוקר
    פטר 06/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שני הרשתות האלה אכי יקרות במדינה
    סגור