השוק

הפתעה: האינפלציה בארה"ב עלתה ב-0.3%

האינפלציה בארה"ב בחודש אפריל עלתה ב-0.3% בעוד התחזיות צפו לעלייה של 0.4%; החוזים על המדדים המובילים בניו יורק עולים בשיעורים חדים ותשואות האג"ח הקצרות יורדות
ניצן כהן | 
אילוסטרציה (צילום shutterstock)
האינפלציה בארה"ב בחודש אפריל עלתה ב-0.3% בלבד וזאת בעוד התחזיות צפו לעלייה של 0.4%. מדובר בעלייה מתונה יותר שאף מעוררת סוג של תקווה שהאינפלציה אולי משנה כיוון לאזור שנמצא בשליטה, כלומר יעד יציבות המחירים שעומד על 1% עד 3%.
בתגובה לפרסום החוזים על המדדים המובילים ובעיקר החוזים על מדד ה-S&P 500 עולים בשיעורים חדים ואילו האג"ח הממשלתי הקצר לשנתיים רושם ירידה בתשואות לרמה של 4.73%.

נזכיר כי האופטימיות שמחלחלת בשעה האחרונה למשקיעים בניו יורק למעשה היא ביטוי להערכה כי הריבית בארה"ב אמנם תתקבע ברמה הגבוהה עוד פרק זמן מסוים אבל אם הנתון שהושג בחודש אפריל יהפוך למשהו בעל אופי קצת יותר קבוע, הרי שהפד יוריד את הריבית מוקדם מהתחזיות הקודמות.
עוד קצת מהנתונים: מדד הליבה עלה בחודש אפריל בהתאם לתחזיות המוקדמות ב-0.3% קצב האינפלציה השנתי התמתן מעט לרמה של 3.5% לעומת התחזיות שצפו קצב שנתי של 3.5% והקצב השנתי של אינפלציית הליבה ירד לרמה של 3.6% ירידה לעומת הנתון של חודש מרץ ששיקף אינפלציית ליבה של 3.8%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה