השוק

לקראת רצף מדדים גבוהים: לידר מעלה את תחזית האינפלציה השנתית

הכלכלן יונתן כץ מלידר שוקי הון מעריך שמדד אפריל עלה ב-0.6% כשרצף העלאות המחירים יביא את מדד מאי לעלות ב-0.7% ואת האינפלציה השנתית ל-3.3%; כץ: "אנחנו מעדיפים את צמודי המדד"
ניצן כהן |  1
כלכלה-אילוסטרציה (צילום vecteezy)
נראה כי הקונצנזוס בקרב הכלכלנים מתחיל להתכנס כך שתחזיות האינפלציה לחודשיים הקרובים ולשנה כולה מתחיל לעלות. בחודש אפריל היה זה הדולר שטס לעומת השקל בגלל החשש מהתלקחות בגבול הצפון ומההתרחקות מעסקה להצלת החטופים ואילו חודש מאי צפוי לעמוד בסימן עליית מחירי הדלק ומוצרי חלב.
יונתן כץ, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות לידר שוקי הון אומר כי: לאחר הפרסום של מדד מרץ, חזאי המקרו העלו את תחזית האינפלציה שנה קדימה ל-3% מ-2.8%. "בשבוע האחרון, השקל פוחת ב-1.3% מול הסל. מתחילת החודש, השקל פוחת ב-3.1% מול הסל.
 
"ירידות בשוקי המניות בעולם, פסימיות לגבי הפסקת אש בדרום (עד לאחרונה) וציפיות לחידוש הלחימה ברפיח העיבו על השקל. ביממה האחרונה השקל יוסף בחדות על רקע ציפיות להפסקת אש. מחירי הדלקים צפויים לעלות ב-2.3% בתחילת חודש מאי. בשבוע האחרון, רשת מזון אחת העלתה את מחירי המזון, זאת לאחר מבצעי החג.
"מחירי מוצרי החלב שבפיקוח צפויים לעלות ב-4.4% בתחילת מאי. ומכאן שתחזית האינפלציה שלנו עומדת על 0.6% באפריל, 0.7% במאי, ו-3.3% שנה קדימה" הוא אומר.
הניתוח הזה של כץ מניב את המסקנה הבאה: "אנחנו ממשיכים להעדיף את האפיקים הצמודים (קצר-בינוני) על רקע החששות שלנו לגבי האצה באינפלציה. השגת הפסקת אש עשויה לתמוך בהמשך ייסוף בשקל ובירידה בפרמיית הסיכון המגולמת באפיקים הארוכים" הוא מסיים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שטויות הכל דבש
    בצלאל 05/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המדד יעלה ב0.2 אחוז בזמן שהאינפלציה עומדת על 15 אחוז לפחות
    סגור