השוק

העיר שהבנקים הכי אוהבים: איפה דירוג האשראי הטוב בישראל?

גבעתיים היא העיר עם דירוג האשראי הממוצע הגבוה ביותר. אחריה מדורגות מודיעין, קרית אונו, כפר סבא, הוד השרון, רמת גן, רעננה, הרצליה, נס ציונה, רמת השרון. תל אביב מדורגת במקום ה-11. דור הצעירים והסטודנטים בישראל נסמך במידה רבה על הוריו, שלוקחים הלוואות כדי לעזור להם
מערכת ice | 
בנקים (צילום shutterstock)
מדד הדירוג של שנות 2024 קובע: ההורים נושאים בנטל הפיננסי של ילדיהם ממוצע דירוג האשראי של האפליקציה הפיננסית חושף תמונת מצב מפתיעה: לראשונה! הדירוג של בני 40-55 נמוך יותר מבני 25-40. הסיבה: דור הצעירים והסטודנטים בישראל נסמך במידה רבה על הוריו, שלוקחים הלוואות כדי לעזור להם במימון לימודים, הוצאות ואפילו דירה. המגמה הזו הפוכה לחלוטין למתרחש בארה"ב, שם בני 18 נוטלים על עצמם את ההוצאות ומממנים בעצמם את הלימודים במכללה, המגורים מחוץ לבית וכלל ההוצאות הנלוות.
הפער בין הדירוגים הממוצעים של שכירים ועצמאיים עומד על 10% בלבד – נתון זה מפתיע יחסית שכן לרוב עצמאים נתפסים כמסוכנים משמעותית לעומת שכירים. גבעתיים היא העיר עם הדירוג הגבוה ביותר בישראל. שכבות גיל: "הנטל הפיננסי" נסחב עשור קדימה, וההורים "נושאים על גבם" את ילדיהם.
 
פנסיונרים (65 ומעלה) הם בעלי הדירוג הממוצע הגבוה ביותר – נתון הגיוני שכן בגילאים כאלו, לרוב, כבר אין "עומס פיננסי" וצריכת האשראי או הסיכון הפיננסי נמוכה משמעותית. אחריהם, בפער ניכר, מדורגת בני 55-65. אלא שהדרמה מתרחשת דווקא באמצע הטבלה: לראשונה! דירוג האשראי של בני 25-40 גבוה מאלו של בני 40-55. הדבר מפתיע שכן באופן מסורתי קבוצת הגילאים של 25-40 היא לרוב התקופה שבה הנטל הפיננסי מזנק משמעותית כתוצאה מהקמת משפחה, נטילת משכנתא לטובת רכישת דירה, נטילת הלוואות למטרות שונות ועוד.
עם זאת, לדברי משה ידגר, מנכ"ל קפטן טכנולוגיות מפעילת אפליקציית "קפטן קרדיט", הממצא המפתיע הזה מעיד על תופעה מעניינת במיוחד. "הדור הצעיר בישראל נסמך יותר ויותר על הוריו לנוכח יוקר המחייה והקושי הכלכלי. נראה שהורים רבים לוקחים הלוואות כדי לעזור לילדיהם במימון לימודים, הוצאות מחייה שונות ובמקרים מסוימים גם לוקחים משכנתא לשם רכישת דירה. במילים אחרות, הדימוי של 'האם היהודיה המגוננת' ניכר מאוד בזירה הפיננסית". 
בדומה לשכבות הגיל, הפנסיונרים מובילים את ממוצע הדירוג גם מבחינת הסטטוס התעסוקתי, ואחריהם סטודנטים, חיילים, שכירים, עצמאים ומובטלים. הטבלה אמנם לא משקרת, אבל המספרים במקרה הנוכחי לא מספרים את המספר המלא: הפער בין הדירוגים הממוצעים של שכירים ועצמאיים עומד על 10% בלבד – נתון זה מפתיע יחסית שכן לרוב עצמאים נתפסים כמסוכנים משמעותית לעומת שכירים.
ערים: גבעתיים בראש, ערי השרון בצמרת
גבעתיים היא העיר עם דירוג האשראי הממוצע הגבוה ביותר. אחריה מדורגות מודיעין, קרית אונו, כפר סבא, הוד השרון, רמת גן, רעננה, הרצליה, נס ציונה, רמת השרון. תל אביב מדורגת במקום ה-11, רחובות ופתח תקווה מדורגות במקום ה-15 וה-17 בהתאמה ואת העשירייה הראשונות סוגרות ראשון לציון וחולון. ערים בולטות נוספות: חיפה (מקום 28), נתניה (30), אשדוד (31), באר שבע (32), שדרות (34), ירושלים (36), אילת (39), בית שמש (47), רמלה במקום ה-.50
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה