השוק

פיץ' בעקבות מודי'ס? החשב הכללי נלחם על דירוג האשראי של ישראל

החשב הכללי של משרד האוצר, יהלי רוטנברג, נפגש עם משקיעים בלונדון ובניו יורק ואף התראיין לעיתון "פיננשל טיימס" בכדי למנוע הורדה נוספת של דירוג האשראי של ישראל. בריאיון לעיתון הכלכלי, אמר רוטנברג: "הבסיס הכלכלי עדיין קיים להתאוששות המשק"
מערכת ice | 
יהלי רוטנברג (צילום פלאש 90/ אריק מרמור, יונתן זינדל, shutterstock)
בריאיון לעיתון "פיננשל טיימס", ציין החשב הכללי: "הבסיס הכלכלי עדיין קיים להתאוששות המשק, הוא מתקיים בסקטור ההייטק, בהשקעות בתשתיות ובצריכה הפרטית". מאמציו של רוטנברג בימים אלו מתמקדים בניסיונותיו של החשב הכללי לשכנע חברות דירוג אשראי נוספות שלא להוריד את דירוג ישראל.
בעקבות אותה מטרה שאפתנית, רוטנברג נפגש עם מספר משקיעים בלונדון ובניו יורק, לקראת החלטת סוכנות הדירוג "פיץ'", שציינה בעבר כי מתגבשת החלטה להוריד את דירוגה של ישראל ברשימה הבין לאומית.
בין היתר, קבע יהלי רוטנברג, החשב הכללי במשרד האוצר, כי על אף המצב המורכב איתו מתמודדת מדינת ישראל – "משקיעים באמת רוצים להחזיק באג"ח ישראליות, הם חושבים שזו הזדמנות ומזהים את הירידה במתח". 
על פי ההערכות המצויות בשוק, סוכנות הדירוג פיץ' ומדד S&P צפויים להכריז על החלטתם בנוגע לדירוגה של המדינה, דבר שיענה על השאלה האם תתקיימנה השלכות דרמטיות על ישראל בעקבות מלחמת חרבות ברזל?.
כזכור, בשבוע שעבר פורסם כי סוכנות הדירוג הבין לאומית "פיץ'", שוקלת להוריד את דירוג האשראי של מדינת ישראל. כלכלני סוכנות פיץ': "השלכותיו הרוחביות של העימות הנוכחי עם החמאס, הן במהלכו והן לאחר סיומו, מעלים באופן מהותי את הסיכונים הפוליטיים למדינת ישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה