השוק

קרפור גדלה ל-85 סניפים: כמה הרוויחה הרשת ב-2023?

מכירות למ"ר בסניפים שהוסבו לקרפור שפעלו באופן מלא ברבעון הרביעי הסתכמו לכ-39,156 שקל למ"ר בממוצע שנתי זאת לעומת כ-24,204 שקל למ"ר בממוצע שנתי בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח המגזרי בנטרול הוצאות אחרות, נטו והוצאות רה ארגון הסתכם במגזר ברבעון הרביעי בכ-17.9 מיליון שקל, לעומת כ-21.2 מיליון שקל ב-2022
מערכת ice |  2
קרפור בהפסדים (צילום shutterstock)
בתוך הדוח של קבוצת אלקטרה מוצרי צריכה, מקבוצות מוצרי הצריכה לסיכום הרבעון הרביעי ושנת 2023 כולה, נמסר כי הכנסות קבוצת אלקטרה מוצרי צריכה בסיכום 2023, עלו בכ-5.3% לכ-6.5 מיליארד שקל, לעומת כ-6.2 מיליארד שקל בשנת 2022. העלייה נבעה בעיקר מגידול במכירות מגזר קמעונאות המזון, בעיקר כפועל יוצא של השקת Carrefour ברבעון השני של השנה, והמשך הסבת סניפים נוספים ברבעונים השלישי והרביעי.
במגזר קמעונאות מזון, ברבעון הרביעי טיפסו ההכנסות בכ-25% לכ-840 מיליון שקל, לעומת כ-672 מיליון שקל ברבעון המקביל של 2022. הגידול נבע בעיקר מהשקת Carrefour בחודש מאי 2023, שבמסגרתה הושקו 50 סניפים של הרשת, שפעלו באופן מלא ברבעון הרביעי ובהמשך להשלמת פתיחתם של 27 סניפים נוספים עד לתום הרבעון הרביעי של השנה.

מנגד, נרשמה השפעה של הפעלה חלקית של סניפים, לטובת שיפוץ והסבה ל-Carrefour. המכירות בחנויות זהות במגזר  גדלו ברבעון בשיעור של כ-29.2%, בהשוואה לרבעון המקביל של 2022 (לרבות חנויות שהוסבו ל– Carrefour). המכירות בסניפים שהוסבו ל-Carrefour שפעלו באופן מלא ברבעון הרביעי של 2023 גדלו בשיעור של כ-63.4% ביחס לרבעון המקביל של 2022.
מכירות למ"ר בסניפים שהוסבו ל-Carrefour שפעלו באופן מלא ברבעון הרביעי הסתכמו לכ-39,156 שקל למ"ר בממוצע שנתי זאת לעומת כ-24,204 שקל למ"ר בממוצע שנתי בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח המגזרי בנטרול הוצאות אחרות, נטו והוצאות רה ארגון הסתכם במגזר ברבעון הרביעי בכ-17.9 מיליון שקל, לעומת כ-21.2 מיליון שקל ברבעון המקביל של 2022.
הקיטון נבע בעיקר כתוצאה מירידה ברווחיות כפועל יוצא של השקת Carrefour, גידול משמעותי בעלויות לוגיסטיקה כתוצאה מגידול בייבוא מלאי מוצרי Carrefour ומגידול בהיקף בהוצאות מכירה ושיווק של שכר ופרסום הקשורות בהשקת סניפים חדשים ומגידול בהוצאות הפחת בשל השקעות בהסבות הסניפים.
בפברואר ומרץ 2024 החברה דיווחה על הכנסת משקיע פרטי לקרפור, זאת באמצעות גלובל ריטייל, המחזיקה בפעילות קרפור ישראל, שהתקשרה בהסכם השקעה עם קבוצת PFH הצרפתית, שבבעלות איש העסקים הצרפתי סיימון פינטו, לפיו התבצעה השקעה בהיקף של  כ-180 מיליון שקל בקרפור ישראל, מתוכו השקיעה PFH S.A.S הצרפתית כ-80 מיליון שקל, אלקטרה מוצרי צריכה השקיעה כ-86 מיליון שקל, וקבוצת הפניקס השקיעה כ-14 מיליון שקל נוספים. 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    רשתות קרפור וספאר
    מלי 03/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עושים קופה על הצרכנים הישראלים, מייבאים בתחילה כמה מוצרים מחו"ל והיתר מישראל במחירים מופקעים ביחס ליתר הסופרים. אני החרמתי אותם.
    סגור
  • 1.
    פשש
    אורן לוי 03/2024/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    קרפור זה רק פרסומת שאנשים אוכלים . בשטח זאת בכלל לא רשת זולה מה אתם עושים צחוק
    סגור