השוק

ניפוח הכנסות בסך 78 מיליארד דולר: מייסד חברת הנדל"ן הסינית מסתבך

חברת הנדל"ן הסינית "אוורגרנד" ומייסדה מואשמים בניפוח הכנסות בסך 78 מיליארד דולר. בעקבות כך, רשות ניירות הערך הסינית מתכוונת להטיל קנס כבד על הזרוע העסקית של חברת הנדל"ן והמייסד צפוי להיקנס בסך 6.5 מיליון דולר
מערכת ice | 
סין קונה אדמות בארה"ב (צילום shutterstock)
סאגת חברת הנדל"ן הסינית אוורגרנד ומייסדה הוי קא יאן ממשיכה להחריף. לאחר שדווח בחודש ספטמבר האחרון כי יו"ר ומייסד חברת הנדל"ן הסינית חשוד בעבירה על החוק, רשות ניירות ערך הסינית (CSRC) מעוניינת להעניק קנס כבד על הזרוע העסקית של חברת הנדל"ן "ריל אסטייט".
אותה הסתבכות דרמטית מתרחשת בשל העובדה כי חברת הנדל"ן הסינית ומייסדה מואשמים בהונאה הכוללת ניפוח הכנסות של 78 מיליארד דולר, בשנתיים לפני שהגיעה לחדלות פירעון כתוצאה מצבירת החובות שלה. 
כתוצאה מאותן האשמות חמורות, רשות ניירות הערך הסינית מעוניינת להעניק קנס של 4.2 מיליארד יואן (580 מיליון דולר) על הזרעות העסקית של חברת הנדל"ן הסינית. מלבד זאת, גם מייסדה של חברת הנדל"ן המפורסמת צפוי אף הוא לקבל קנס כבד מהרשויות.
על פי המסמכים שהוגשו על ידי החברה לבורסות שנז'ן ושנגחאי, מייסד חברת "אוורגרנד" צפוי לקבל קנס של 47 מיליון יואן, מדובר ב6.5 מיליון דולר. אותו עונש חמור לא מסתיים בכך, על פי הדיווח של החברה לבורסות,  המייסד צפוי לקבל צו הרחקה מהשתתפות בשוקי ההון במדינה.

אחת הטענות החמורות שמיוחסות נגד מייסד החברה עוסק בכך שהוא הנחה לעובדי חברת "אוורגרנד" לנפח את תוצאות החברה בשנת 2019 ובשנת 2020.  על פי הפרסומים הנוגעים סביב הסתבכות חברת הנדל"ן הסינית, "אוורגרנד" מואשמת בכך שניפחה את הכנסותיה ב-214 מיליארד יואן שהם 29.5 מיליארד דולר.
מדובר בסכומים גבוהים במיוחד המהווים כמחצית מכלל הכנסות החברה בשנת 2019. בניגוד לאותה התנהלות לא חוקית באותה שנה, בשנת 2020 ההכנסות נופחו ב-350 מיליארד יואן, מדובר ב-48.4 מיליארד דולר, למעלה מ70% מהכנסות החברה באותה השנה. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה