השוק

משבר הנדל"ן בסין מעמיק: אוורגרנד הגישה בקשה להגנה מפני נושים

כשנתיים לאחר שהחלה קריסתה של חברת הנדל"ן הסינית אוורגרנד, זו האחרונה מנסה להגן על נכסיה בארה"ב עם הגשת בקשה להגנה מפני נושים בניו יורק. החוב המוערך בארה"ב עומד על כ-31.7 מיליארד דולר
מערכת ice |  1
נדל"ן בסין (צילום pexels edit ice)
לפני כשנתיים חברת הנדל"ן הסינית אוורגרנד הגיעה למצב של חדלות פירעון בגלל חובות עתק, ומאז המצב רק הלך והחמיר. לפי כלכליסט, השבוע החברה הגישה בקשה להגנה מפני נושים בניו יורק, ארה"ב, במטרה להגן על נכסיה בזמן שהיא מנסה למצוא פתרון למצבה.
לפי דיווחים, החברה נאלצת למצוא הסדר נושים לחוב של לא פחות מ-31.7 מיליארד דולר שכולל בו אג"ח וביטחונות. כלל החובות של החברה עמדו בסוף 2022 על כ-300 מיליארד דולר והיא נחשבה לחברת הנדל"ן שלה החובות הגבוהים בעולם. לצד עיסוקה של החברה בנדל"ן, בבעלותה גם חברה לייצור מכוניות חשמליות, פארקי שעשועים ומועדון כדורגל.
בחודש שעבר החברה דיווחה כי ההפסדים שלה מאז 2021 הגיעו ל-80 מיליארד דולר. המסחר במניות שלה נעצר בשנה שעברה, והקריסה הכללית של החברה הביאה לגל של מצבים דומים בקרב חברות נדל"ן נוספות בסין, בהן קאונטרי גרדן שדיווחה כי מתחילת השנה הגיעה להפסדים של כ-7.6 מיליארד דולר. 
נזכיר כי בתחילת קריסתה של החברה, נושי החברה התערערו לאחר שיו"ר אוורגרנד שילם דיבידנדים בגובה של 8 מיליארד דולר במהלך הקריסה, תוך כדי שהוא מכריח את העובדים להלוות לחברה מזומנים ואז הקפיא את שכרם.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אם ממשלת סין לא תתערב נראה צונאמי שיגיע לארה"ב ולעולם (ל"ת)
    לילי 08/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור