השוק

האסטרטג של בנק הפועלים מעלה את תחזית האינפלציה השנתית

מודי שפריר, האסטרטג הראשי של בנק הפועלים מעלה את תחזיות האינפלציה לשנה כולה וזאת לאחר ניתוח שגוזר האטה כלכלית בגלל המלחמה והאצה באינפלציה מיד לאחריה
ניצן כהן |  3
מודי שפריר, אסטרטג השווקים הפיננסיים של בנק הפועלים (צילום אילן בשור, פלאש 90/ אייל מרגולין, חיים גולדברג)
מודי שפריר, האסטרטג הראשי של בנק הפועלים מעלה היום את תחזית האינפלציה לשנת 2024 כולה וזאת תוך שהוא מנתח את המגמה הכלכלית כך: האטה באינפלציה בגלל המלחמה, היעדר ביקושים או לפחות התמתנות בביקושים והאצה באינפלציה לקראת סוף השנה, אז הכלכלה הישראלית תתחיל "לגלגל" את העלאת המע"מ לשווקים.
"מדד חודש ינואר (כמו גם מדדי החודשיים הקודמים) תומך בהערכתנו כי המלחמה תוביל בתחילה להתמתנות ניכרת באינפלציה, על רקע הביקושים (בהשוואה להיצע) והתמתנות ניכרת בקצב עליית מחירי השכירות. יחד עם זאת, אנו ממשיכים להעריך כי האינפלציה תחזור ותאיץ עם סיום המלחמה, על רקע העלייה הצפויה במסים, העלייה הניכרת הצפויה ברמות הביקוש והפגיעה המתמשכת בהיצע הדירות" כותב שפריר ללקוחות חדר המסחר של הבנק.

שפריר אמנם מותיר את ת חזית האינפלציה שלו לחודש פברואר על 0.35%, מדד שמשקף קצב אינפלציה שנתי של 2.5% (תוך שהוא מדגיש את הזמניות של הנחת העבודה הזו) אבל הוא מעלה את תחזית האינפלציה השנתית ל2.8% וזאת על רקע העלאת המע"מ הצפויה בינואר 2025, כשהעלאת המע"מ צפויה ללחוץ את האינפלציה כלפי מעלה ב-0.3% ועוד כ-0.1% בחודשים שלאחר מיכן.
כשאלה תחזיות האינפלציה הרי מעניין לראות את ההערכה של שפריר לגבי מדיניות בנק ישראל וכאן ההערכה שלו היא שבנק ישראל יותיר את הריבית ללא שינוי בפברואר וזאת בשל הזהירות שנוקט נגיד הבנק, פרופ' אמיר ירון בכל הנוגע להורדת ריבית.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    זה טוב או לא טוב? (ל"ת)
    האינפלציה תעלה... 02/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    לא מאמינים לשקרני הלמס
    אזרח 02/2024/18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הכל התייקר דו ספרתי, מדד 0. מחירים עולים חד ספרתי מדדים שליליים. פרס נובל לשקרים הלמס צריך לקבל.
    סגור
  • 1.
    המצאות זבל
    שיין איציק 02/2024/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הוא מכוון לנגיד שימשיך עם הריבית המתעלקת ככה הבנק ירוןיח עוד מילארדים , נקווה שהכנסת תטיל מיסים שהם ישכחו מהבזיזה
    סגור