בחירות 2022

סער תוקף את האופוזיציה: "עצמאות הרשות השופטת בסכנה מידית"

שר המשפטים תוקף את שותפיו מהעבר ומגבה את השופט עמית על ההחלטה לפסילת שיקלי: "החוק שהכנסת עצמה חוקקה - לא מעניין אותם. עצמאות הרשות השופטת בסכנה ברורה ומידית אם לגוש נתניהו יהיה רוב בכנסת הבאה"
 
דוד זולדן |  2
גדעון סער, איתמר בן גביר, בנימין נתניהו, דודי אמסלם ובצלאל סמוטריץ (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, אוליביה פיטוסי)
שר המשפטים גדעון סער ער לגינויים מספסלי האופוזיציה נגד פסילתו של ח"כ עמיחי שיקלי מריצה בבחירות ומשיב אש. ״מקהלת האופוזיציה המשתלחת בשופט עמית בשל החלטתו בעניין שיקלי היא עדות נוספת לניסיון השיטתי והברוטלי לאלף את מערכת המשפט לתת אך ורק החלטות המשרתות אותם", כתב סער בטוויטר. עוד הוסיף סער כי: "החוק שהכנסת עצמה חוקקה – לא מעניין אותם. עצמאות הרשות השופטת בסכנה ברורה ומידית אם לגוש מפלגות נתניהו יהיה רוב בכנסת הבאה".
כאמור, ועדת הבחירות המרכזית פסלה אמש את ח"כ עמיחי שיקלי מהתמודדות ברשימת הליכוד לכנסת ה-25. לעומת מועמדותה של עידית סילמן בליכוד שאושרה. ועדת הבחירות קיבלה את העתירה של מפלגת מרצ, שטענה כי יש לפסול את מועמדתו מכיוון שוועדת הכנסת הכריזה על שיקלי כפורש מימינה. כזכור, שיקלי התפטר מהכנסת אחרי הכרזתו כפורש, אך במרצ טענו כי פרישתו לא נעשתה סמוך למועד ההכרזה, כפי שהחוק מחייב, אלא רק אחרי שמשך את עתירתו לבית המשפט המחוזי בנושא.
בליכוד הבהירו כי הם "רואים בהחלטה האבסורדית הזאת פגיעה חמורה בדמוקרטיה", וציינו כי יערערו לעליון. יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' אמר כי "עמיחי שיקלי היה צדיק בסדום, היחיד ממפלגת ימינה שהיה נאמן לאורך כל הדרך למצביעים ולערכי הימין ובהחלטה אבסורדית נפסל. השופט עמית המשיך את המהלך המקומם שיזמו איילת שקד ובנט בהכרזה עליו כפורש. מאוד מקווה שהצדק ייעשה ושיקלי יוכל לרוץ ולהיות שותף בעז"ה בחזרת המחנה הלאומי לשלטון".
שיקלי עצמו תקף את השופט עמית ואמר בראיון בערוץ 14 כי "השופט יכול להחליט לכאן או לכאן, לא משנה לי. אני מוכן לשלם את המחיר והעיקר שדבקתי בדרך ושמרתי על העקרונות שלי". עוד אמר שיקלי: "השופט עמית הוא פוליטיקאי בגלימה וההחלטה שלו היא שערורייתית".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    סער הנוכל מדבר? שיקלי הרי פעל עפ"י הנחיות בימ"ש המחוזי! (ל"ת)
    איתן 09/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    סער
    רפי 09/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה אתה מנסה להפחיד? מה אנחנו ילדים קטנים. נחש משקפיים בובה לידך.
    סגור