בחירות 2022

המערכת הפוליטית מבכה את מותו של אליקים העצני

אליקים העצני, חבר כנסת לשעבר, לוחם בשחיתות שלטונית ואיש ארץ ישראל השלמה, הלך אמש לעולמו בגיל 96. התנועה לאיכות השלטון: "מראשוני הפעילים החברתיים במדינת ישראל"

דוד זולדן | 
אליקים העצני (צילום פלאש 90)
אליקים העצני, חבר במועצת יש"ע וחבר הכנסת ה-12 מטעם מפלגת "התחיה", נפטר בגיל בגיל 96. הלווייתו צפויה להיערך היום בשעה 14:00 בבית העלמין בחברון.
התנועה לאיכות השלטון: "ח"כ לשעבר אליקים העצני ז"ל הוא מראשוני הפעילים החברתיים במדינת ישראל ומי שהקים בראשית שנות החמישים את ארגון "שורת המתנדבים" שהיה לארגון העברי הראשון להיאבק בשחיתות השלטונית במדינה הצעירה שזה עתה קמה. אליקים העצני ז"ל הנהיג והוביל את מאות מתנדבי ומתנדבות הארגון, כאשר הוא נכון לשלם מחירים אישיים על פועלו למען מנהל תקין ושלטון איכותי במדינת ישראל.
"במעשיו הניח את אבן היסוד לחברה אזרחית חיה, תוססת ובועטת הקיימת עד היום בישראל, והתווה את הדרך לארגונים נוספים, ובהם גם התנועה למען איכות השלטון בישראל, אליה נאספו אזרחים ואזרחיות המבקשים לקיים במדינה שלטון נקי משחיתות ואיכותי יותר למען כולנו".
"התנועה לאיכות השלטון מרכינה ראש ומודה לו על פועלו המסור למען המדינה הצעירה, ועל עשרות שנים לאחר מכן של שירות ציבורי במסירות נפש."
גם מועצת קריית ארבע חברון ותושבי המועצה מרכינים ראש ואבֶלים עם לכתו של עו"ד אליקים העצני לעולמו. מהמועצה נמסר כי "העצני ז"ל היה מאבות תנועת ההתיישבות ביהודה ושומרון ומראשוני המתיישבים בעיר באבות יחד עם אשתו ציפורה ז"ל. 
אליקים היה מלוחמי ארץ ישראל השלמה ובונה הארץ, איש רוח ומעשה, מנהיג ופורץ דרך. הוא התגורר בקרית ארבע מיום הקמתה ועד פטירתו. בן 96 היה בפטירתו. ליבנו עם משפחת העצני המורחבת. הלוויתו תצא היום (שני, 19/9/22 כ"ג באלול) בשעה 14:00 מבית ההספדים בקרית ארבע חברון לבית העלמין בחברון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה